G Galten skrev:
Detta är väl priset man får betala när man köper billigt kina-skit. Går ju fortfarande att starta klipparen manuellt och programmera via displayen.
Shit happens, allt kan gå sönder, även 'svensk kvalitet'
 
Sorry, surnade till!

Ny dag, förhoppningsvis kan jag få lite tips från supporten
 
  • Gilla
  • Älska
Jockose och 1 till
  • Laddar…
G Galten skrev:
Sorry, surnade till!

Ny dag, förhoppningsvis kan jag få lite tips från supporten
Har du kontaktat Worx supporten? Bara så det blir rätt?
Jag fick numret till dom via Bauhaus.
Kanonbra hjälp direkt
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
J Jockose skrev:
Har du kontaktat Worx supporten? Bara så det blir rätt?
Jag fick numret till dom via Bauhaus.
Kanonbra hjälp direkt
Jag skrev till supporten på Landxcapes hemsida, fanns inget telefonnummer. Supporterar Worx även Landxcape?
 
G Galten skrev:
Jag skrev till supporten på Landxcapes hemsida, fanns inget telefonnummer. Supporterar Worx även Landxcape?
Landxcape är Worx i grunden.
Så ja det är samma support men olika avdelningar bara.

hade lite problem med mitt Wi-du efter uppdateringen som dom löste åt mig.
 
  • E-post från Worx Support som meddelar en användare att enheten är avparad och man kan koppla upp sig igen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har tät kontakt med Worx-support nu så de var snabba att svara. Problemet är inte löst än, men nu skall testa att installera en något äldre firmware
 
  • Gilla
Jockose
  • Laddar…
Ja det är lätt att lacka ur när det krånglar. Men jag måste säga att denna maskin verkar vara en av de som krånglar minst. Titta runt i forumet o läs lite om HQ så ska du se......
O precis som nån skrev. Teknik krånglar alltid nån gång.....
 
Måste säga att supporten är otroligt bra! Även problemet inte är löst så har vi nog ringat in det.

De kunde se i loggfilen att min maskin levererades från Bauhaus med firmware version 3.13. Strax före det havererade gjorde maskinen en automatisk ”uppdatering” till version 3.08. Den version som går att hämta på hemsidan är också 3.08.

De hade aldrig sett någon version 3.13, än mindre tillgång till den. Men de skulle dra i det nu och försöka få fram 3.13 versionen till mej
 
G Galten skrev:
Måste säga att supporten är otroligt bra! Även problemet inte är löst så har vi nog ringat in det.

De kunde se i loggfilen att min maskin levererades från Bauhaus med firmware version 3.13. Strax före det havererade gjorde maskinen en automatisk ”uppdatering” till version 3.08. Den version som går att hämta på hemsidan är också 3.08.

De hade aldrig sett någon version 3.13, än mindre tillgång till den. Men de skulle dra i det nu och försöka få fram 3.13 versionen till mej
Det skulle ta minst 2 veckor att skramla fram 3.13 versionen
Ingen vänlig själ här som sitter på den filen?

Alternativt är maskinen kaputt. Det är nog inte helt osannolikt heller, man man vill ju testa det sista halmstrået
 
3.13? Då är den väl nyast av alla? Har jag inte fått ännu. Konstigt att den levererades med en nyare än den som är utskickad....
 
MeanMike MeanMike skrev:
3.13? Då är den väl nyast av alla? Har jag inte fått ännu. Konstigt att den levererades med en nyare än den som är utskickad....
Mycket mystiskt!

En konsumentfråga: om maskinen inte funkar med byte av firmware så vill de ta in maskinen för reparation. Men maskinen är ju bara en vecka gammal? Och skall inte Bauhaus blandas in i detta på något sätt? Jag har noll koll på mina rättigheter här.
 
Du kan åberopa fabrikationsfel, DOA (Dead on Arrival) men det är inte alla ÅF som har sånt.
Vet inte hur det ser ut i KO-boken i övrigt om det.

Felet är konstaterat av tillverkaren som inser felet.
Så rimligtvis borde du få den utbytt asap av din ÅF med tanke på historiken.

prata med dom så löser det nog sig samma dag.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Byggt lite enkla påkörningsskydd så inte Harold åker upp på medarna till studsmattan
Hemmagjorda påkörningsskydd av trä monterade vid basen av en studsmatta på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Galten och 1 till
  • Laddar…
Ultraljudögonen på min 812i verkar fungera ibland och ibland inte trots att jag med flit ställer mig i vägen för klipparen. Likaså har vi ett plommonträd (diameter på stammen cirka 25 cm) som vissa gånger rundas av klipparen och andra gånger stöts emot. Fler som upplevt dessa problem?
 
B Biodlarn49 skrev:
Ultraljudögonen på min 812i verkar fungera ibland och ibland inte trots att jag med flit ställer mig i vägen för klipparen. Likaså har vi ett plommonträd (diameter på stammen cirka 25 cm) som vissa gånger rundas av klipparen och andra gånger stöts emot. Fler som upplevt dessa problem?
ja jag upplever exakt samma.
Har en sten på ett brunnslock som är 20 högt och 25 bred, och den undviker stenen 8/10 gånger.
Ställer jag mig i vägen så struntar den fullständigt i att jag står där :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.