129 223 läst · 992 svar
129k läst
992 svar
Landxcape LX810/812i
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 109 inlägg
Landxcape är Worx i grunden.G Galten skrev:
Så ja det är samma support men olika avdelningar bara.
hade lite problem med mitt Wi-du efter uppdateringen som dom löste åt mig.
Ja det är lätt att lacka ur när det krånglar. Men jag måste säga att denna maskin verkar vara en av de som krånglar minst. Titta runt i forumet o läs lite om HQ så ska du se......
O precis som nån skrev. Teknik krånglar alltid nån gång.....
O precis som nån skrev. Teknik krånglar alltid nån gång.....
Måste säga att supporten är otroligt bra! Även problemet inte är löst så har vi nog ringat in det.
De kunde se i loggfilen att min maskin levererades från Bauhaus med firmware version 3.13. Strax före det havererade gjorde maskinen en automatisk ”uppdatering” till version 3.08. Den version som går att hämta på hemsidan är också 3.08.
De hade aldrig sett någon version 3.13, än mindre tillgång till den. Men de skulle dra i det nu och försöka få fram 3.13 versionen till mej
De kunde se i loggfilen att min maskin levererades från Bauhaus med firmware version 3.13. Strax före det havererade gjorde maskinen en automatisk ”uppdatering” till version 3.08. Den version som går att hämta på hemsidan är också 3.08.
De hade aldrig sett någon version 3.13, än mindre tillgång till den. Men de skulle dra i det nu och försöka få fram 3.13 versionen till mej
Det skulle ta minst 2 veckor att skramla fram 3.13 versionenG Galten skrev:Måste säga att supporten är otroligt bra! Även problemet inte är löst så har vi nog ringat in det.
Ingen vänlig själ här som sitter på den filen?
Alternativt är maskinen kaputt. Det är nog inte helt osannolikt heller, man man vill ju testa det sista halmstrået
Mycket mystiskt!MeanMike skrev:
En konsumentfråga: om maskinen inte funkar med byte av firmware så vill de ta in maskinen för reparation. Men maskinen är ju bara en vecka gammal? Och skall inte Bauhaus blandas in i detta på något sätt? Jag har noll koll på mina rättigheter här.
Du kan åberopa fabrikationsfel, DOA (Dead on Arrival) men det är inte alla ÅF som har sånt.
Vet inte hur det ser ut i KO-boken i övrigt om det.
Felet är konstaterat av tillverkaren som inser felet.
Så rimligtvis borde du få den utbytt asap av din ÅF med tanke på historiken.
prata med dom så löser det nog sig samma dag.
Vet inte hur det ser ut i KO-boken i övrigt om det.
Felet är konstaterat av tillverkaren som inser felet.
Så rimligtvis borde du få den utbytt asap av din ÅF med tanke på historiken.
prata med dom så löser det nog sig samma dag.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 109 inlägg
Ultraljudögonen på min 812i verkar fungera ibland och ibland inte trots att jag med flit ställer mig i vägen för klipparen. Likaså har vi ett plommonträd (diameter på stammen cirka 25 cm) som vissa gånger rundas av klipparen och andra gånger stöts emot. Fler som upplevt dessa problem?
ja jag upplever exakt samma.B Biodlarn49 skrev:
Har en sten på ett brunnslock som är 20 högt och 25 bred, och den undviker stenen 8/10 gånger.
Ställer jag mig i vägen så struntar den fullständigt i att jag står där