Köpt lägenhet och rivit innervägg in mot köket för att öppna upp. Väggen ser ut att vara leca/lättbetong(?) som är putsad. Nu till mitt dilemma kring hur fan jag ska laga detta för att det ska både bli jämt, snyggt och hållbart? Räcker det med att bygga upp lager av typ gipsbruk och använda någon hörnskydd? Funderar på att regla upp på högra sidan in mot köket och mot taket som stöttning men det funkar inte mot andra sidan för där måste väggen vara slät in mot köket och vill helst inte riva mer med risk för att göra allt värre. Några bra tips??
Bästa bruket till lättbetong är Finjas Laga vägg då du kan bygga tjocka lager samt att det blir hållbarare än gipsbruk som är rätt mjukt i ytterhörn..L Lucky89 skrev:Köpt lägenhet och rivit innervägg in mot köket för att öppna upp. Väggen ser ut att vara leca/lättbetong(?) som är putsad. Nu till mitt dilemma kring hur fan jag ska laga detta för att det ska både bli jämt, snyggt och hållbart? Räcker det med att bygga upp lager av typ gipsbruk och använda någon hörnskydd? Funderar på att regla upp på högra sidan in mot köket och mot taket som stöttning men det funkar inte mot andra sidan för där måste väggen vara slät in mot köket och vill helst inte riva mer med risk för att göra allt värre. Några bra tips??
Klicka här för att svara
Populärt i forumet
-
Glespanel garagetak byggtips
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur montera pull-up bar i gipsvägg?
Hur förlänga murad vägg med enhetlig putsyta utan mjukfog?
Tips på tunn brandvägg/skydd bakom kamin.
Snett golv. 12mm golvspån på golvärme innan vinylgolv?
Byggmaterial & Byggteknik