Det var ju för att du inte ens klarade av att hitta ett bättre själv.
 
  • Haha
  • Arg
Masthugg och 1 till
  • Laddar…
:crysmile: Jag tror fortfarande att du inte förstått vad tråden går ut på. Putsa glasögonen och ta en titt på bilden igen. Eller sluta trolla.
 
Förklara då?
Du vill ha en enkel lösning på ditt problem för det är en hyresrätt eller hur?
 
Tycker du det är enklare att gå och köpa epoxy på samma ställe som hörnskydd finns på för att sen gå hem och försöka få ihop det på något sätt. Sen skall det slipas till med sandpapper osv. Gör det då.

Lycka till i livet..
 
Ok, upp till bevis, länk till lämpligt "hörnskydd" för skarvlister på Classe?
 
Fjant.
 
Vad svarar man på det? Trodde du ville ha hjälp. Men det kanske var med något annat..
 
Men som någon annan sa här så känns det som om den borde gå att slå ihop först. Det sitter ju någon bit inne i listen. Sedan kan man laga det sista och sedan måla över. Kanske är det till och med billigare att köpa en ny list.
 
Karl-Bertil Jonsson Karl-Bertil Jonsson skrev:
:crysmile: Jag tror fortfarande att du inte förstått vad tråden går ut på. Putsa glasögonen och ta en titt på bilden igen. Eller sluta trolla.
Jag förstår heller inte varför du ska greja det själv när det är en hyresrätt.
Har ni ingen fastighetsskötare?
 
Absolut. Husvärden kommer snällt när man ringer. Supertrevlig men inte alltid så detaljorienterad. Hans förslag har varit på nivån "silvertejp". När det inte dög hörde han av sig till golvfirman som kom och tittade efter några månader.

Golvkillarna konstaterade att listen inte går att flytta eller byta om inte golvet rivs upp. Av förklarliga skäl är hyresvärden inte så pigg på den lösningen. Så golvkillarna "fixade" problemet genom att fylla springan med något medel som används för att reparera lättmetallfälgar. Det såg rätt bra ut faktiskt men lossnade efter ett par månader.

Istället för att ta en vända till med husvärd och golvkillar och vänta en månad eller två på en halvdålig fix så tänkte jag att jag lika gärna kunde testa att fixa det själv och få det gjort direkt.
 
ingenmansland ingenmansland skrev:
Men som någon annan sa här så känns det som om den borde gå att slå ihop först. Det sitter ju någon bit inne i listen. Sedan kan man laga det sista och sedan måla över. Kanske är det till och med billigare att köpa en ny list.
Kemisk metall inhandlad. Ska ge mig på det imorgon. Biten du ser inne i listen är rester från golvfirmans lagning.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Gick det bra med lagningen?
 
Vit list som täcker och försegler övergången mellan grå matta och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snyggare och förhoppningsvis mer hållbart än silvertejp. Inga vassa hörn heller.
 
  • Gilla
ingenmansland och 2 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.