R Rkarlsson skrev:
Men du betalar ju därefter också. De flesta jag känner som kör tjänstebil menar att det inte blir billigare än om du köper kontant.

Sen att ligga i gruset 23.31 dagen innan man ska till jobbet betyder bara att man oftast har en gammal hink. Jag brukar planera in underhållet till helgerna och bytar tex klossar och dylikt i god tid innan de skrapar och jävlas :p Sen finns de alltid bil att låna här, eller så åker man med kollega i värsta fall.
Betalar faktiskt mindre än vad värdeminskningen hade varit på en ny bil.

Bilens värde är ca 10000:- och den har snart rullat 30’ mil.
Besikta, annonsera och förhoppningsvis sälj.

De personer som eventuellt är intresserade av din bil bryr sig inte om du fixat ditten och datten så länge den är körklar.
Majoriteten kommer ändå kalla dig bästa kompis och pruta 90%.

• Gilla
Silver78 och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Allt hänger ju på vad för kontakter/deal man kan göra

Men de senaste dagarna är det nog få Swedbankkunder som skrattat ;)

[länk]
Har faktiskt inte märkt något av det alls! ;)

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
H Holmspel skrev:

De personer som eventuellt är intresserade av din bil bryr sig inte om du fixat ditten och datten så länge den är körklar.
Och var på skalan från "står redan på skroten" till "perfekt skick, typ ny från fabrik" ligger "körklar"? ;)

På bilbegagnatmarknaden i den prisklassen ligger ”körklar” nog väldigt nära ”perfekt skick” :D

• Haha
cpalm
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
De "guider" jag sett har krävt att man lossar motorfäste och lite andra roliga saker, för att kunna sänka ner motorn för bättre åtkomst.
Eventuellt kan man behöva byta kåpans packning vad jag förstått, vevaxeltätningen är nog inte heller dum att ha liggandes när man gör detta.

Har för övrigt bytt batteriet och nu startar bilen igen.
Pumpa däck och besiktiga nästa, hoppas bara rattlåset vaknar till liv igen eller att besiktningsmannen ignorerar det :sweat:
Och byta en temperaturgivare, göra en service samt tvätta innan jag eventuellt lägger ut en annons.

EDIT: Just det, batteriet har varit borta, då måste jag upp i över 30 för att rattlåset ska vakna till liv igen!
Ett fel mindre att oroa sig över
Tänkte mest vad du måste göra för att kunna känna efter om det är fel på kedjan eller sträckare. På så vis slipper du ta loss allt för att se att det var inget fel.

13th Marine 13th Marine skrev:
Och var på skalan från "står redan på skroten" till "perfekt skick, typ ny från fabrik" ligger "körklar"? ;)
Det ligger i betraktarens ögon. Även bilar med körförbud kan gå att köra.

Silver78 Silver78 skrev:
Tänkte mest vad du måste göra för att kunna känna efter om det är fel på kedjan eller sträckare. På så vis slipper du ta loss allt för att se att det var inget fel.
Aha du menar så! :)
Jag är rätt säker på att felet är nått av det, så tanken är att jag öppnar, kollar omfattning och beställer delar utifrån det.

A Avemo skrev:
Det ligger i betraktarens ögon. Även bilar med körförbud kan gå att köra.
Det var det jag menade :)

H Holmspel skrev:

Det är ju så. Brorsan skulle sälja sin bil privat. Trots att det stod prutat och klart så ringde dom och rekordet var nog "10 tusen kronor och fri mat på nån kebab" i ett år för en bil värd 110 tusen. Det slutade med inbyte.

• Haha
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Jag brukar säga att slippa blocket är värt 10.000kr, tror den siffran snart måste dubblas :cry:

Silver78 Silver78 skrev:
Det är ju så. Brorsan skulle sälja sin bil privat. Trots att det stod prutat och klart så ringde dom och rekordet var nog "10 tusen kronor och fri mat på nån kebab" i ett år för en bil värd 110 tusen. Det slutade med inbyte.
Det slår inte de erbjudanden jag fick =)
- Köparen skulle laga mat till mig och min "fru" i ett helt år varje dag, för en bil värd 8000.
- Jag skulle få en bit golv från Hitlers kansli, för samma bil.
- Jag blev erbjuden en damklocka värd 70 tusen för en motorcykel värd 20.
- En undrade hur många mil min båt hade gått där motorn var från 90 talet och karossen från 70 talet :D

• Haha
  • Gilla
VidarH och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Det slår inte de erbjudanden jag fick =)
- Köparen skulle laga mat till mig och min "fru" i ett helt år varje dag, för en bil värd 8000.
- Jag skulle få en bit golv från Hitlers kansli, för samma bil.
- Jag blev erbjuden en damklocka värd 70 tusen för en motorcykel värd 20.
- En undrade hur många mil min båt hade gått där motorn var från 90 talet och karossen från 70 talet :D
Lite jobbigt om man inte gillar maten. Dom är påhittiga. Det måste man ändå medge.

• Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Staffans2000
Silver78 Silver78 skrev:
Då var de potentiella köparna inte dummare än att de förstod att det är köparen som prutar, och inte säljaren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.