72 629 läst · 456 svar
73k läst
456 svar
Länsförsäkringar kidnappat mina pengar (clickbait)
Exakt kanske banken inte hade velat vara inblandad i den affären.D Dilato skrev:Att han hade gratis diesel var för att han skattefuskade och stal diesel från sitt företag.
Pengar kan man använda för att utan minsta problem köpa valfri vara eller tjänst, en vara brukar inte kunna användas till samma.
Det finns varor som ingen vill köpa eller ens få gratis.
Jag som har bensinbil har ingen användning för diesel.
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
T.ex. när jag skulle handla i kiosken på grabbens fotbollsmatch förra lördagen och swish låg nere....K Kalle Kula bygg AB skrev:
Har även hänt att min bank har problem ett par gånger under året så jag inte kunnat handla alls. Rätt skönt att kunna plocka fram papperslapparna då
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Eh, små fotbollsklubbar har väldigt sällan kortläsare. Det är swish eller kontant som gäller.Z Zodde skrev:
En del matcher är hos klubbar som har anläggningar där det är dålig mobiltäckning och då vet man innan att det är cash som gäller.
Eh,öh…?S Styrman_jansson skrev:
se vad jag citerade (svarade på)
Du nämner din bank är nere, så du inte kan handla alls med ditt bankkort, då hjälper kreditkort.
Fotbollsklubbar/swish har jag öht inte kommenterat.
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Det var var Morgan Johansson (s) som införde den sk "penningtvättlagen".
Det var duktigt gjort att som 23:åring kunna införa en lag flera år innan han blev riksdagsledamot (1998-10-05).😆N Nilsson i Boda skrev:
Lag (1993:768) om åtgärder mot penningtvätt
Jag tänkte på Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism. Och speciellt på Kundkännedom, https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...tgarder-mot-penningtvatt-och_sfs-2017-630/#K3D Dilato skrev:
Mogge var Justitieminister 2014 - 2022.
Lagen från 1993 hade inte Kundkännedomsparagrafen. Men jag litar inte heller på Carl Bild juntan.
Vilken sten har du legat och gömt dig under? Googla gärna på Birgitte Bonnesen. Att hon till slut friats innebär ju inte att Swedbank har agerat korrekt, eller hur?Z Zodde skrev:
Nedan en länk till en av alla artiklar om Nordeas spännande liv utomlands. Här i Danmark: https://omni.se/hemliga-dokument-nordea-utreds-for-jatteharva/a/KnwlGM
Så vi pratar om att sila mygg och svälja elefanter här, och det blir absurt när den lilla människan hamnar i kläm helt enkelt!
Du skrev att kriminella kan FORTSÄTTA utan större problem å hänvisar till händelser hos Swedbank å Nordea som ligger 10år tillbaka i tid…??Pellegnillot71 skrev:Vilken sten har du legat och gömt dig under? Googla gärna på Birgitte Bonnesen. Att hon till slut friats innebär ju inte att Swedbank har agerat korrekt, eller hur?
Nedan en länk till en av alla artiklar om Nordeas spännande liv utomlands. Här i Danmark: [länk]
Så vi pratar om att sila mygg och svälja elefanter här, och det blir absurt när den lilla människan hamnar i kläm helt enkelt!
Kom med bevis som rör nutid och från Sverige då tråden handlar om Banker i Sverige och svenska lagar, inte Baltikum lr Danmark som du länkar till
DUBBELFEL från deg alltså (trots din spydighet)
Jag tror att du är lite naiv helt enkelt. Det här pågår hela tiden. Sen om de blir påkomna eller inte är ju en helt annan sak. Men förr eller senare så kommer det ju fram. Tycker du det är ok att svenska banker missköter sig utomlands med följer reglerna i Sverige? Penningtvättslagen finns i hela EU.Z Zodde skrev:Du skrev att kriminella kan FORTSÄTTA utan större problem å hänvisar till händelser hos Swedbank å Nordea som ligger 10år tillbaka i tid…??
Kom med bevis som rör nutid och från Sverige då tråden handlar om Banker i Sverige och svenska lagar, inte Baltikum lr Danmark som du länkar till
DUBBELFEL från deg alltså (trots din spydighet)
.Pellegnillot71 skrev:Jag tror att du är lite naiv helt enkelt. Det här pågår hela tiden. Sen om de blir påkomna eller inte är ju en helt annan sak. Men förr eller senare så kommer det ju fram. Tycker du det är ok att svenska banker missköter sig utomlands med följer reglerna i Sverige? Penningtvättslagen finns i hela EU.
Du säger ”det pågår hela tiden” (underförstått i Sverige), du säger inte att det är din gissning utan framför det som facts.
Då ska du kunna komma upp med nåt mycket skarpare än 10år gamla exempel från utlandet.
Banker ska självklart följa lagarna i de länder de opererar i men tråden handlar om Banker i Sverige å svenska lagar.