8 84anders84 skrev:
Såg ju riktigt fint ut! Målade du sockeln i samma veva? Hur gjorde du och vilken färg använde du? :)
Tackar! :)

Ja jag borstade bort allt som satt löst och spacklade sprickor osv sedan målade jag med murfärg :)

Ser ut som nytt fortfarande förutom någon saltutfällning på något ställe som jag ska fixa i sommar igen :)

P pennybridge skrev:
Tackar! :)

Ja jag borstade bort allt som satt löst och spacklade sprickor osv sedan målade jag med murfärg :)

Ser ut som nytt fortfarande förutom någon saltutfällning på något ställe som jag ska fixa i sommar igen :)
Tack för ditt svar! Riktigt fint blev det!

Vilken färg valde du? Har du färgkoden? Tänkte köra med samma ☺️

• Gilla
pennybridge
  • Laddar…
8 84anders84 skrev:
Tack för ditt svar! Riktigt fint blev det!

Vilken färg valde du? Har du färgkoden? Tänkte köra med samma ☺️
Nu hade du tur, jag hade det sparat i min materialdokumentation :)

Denna färgen rollade jag på. Det gick åt 3 strykningar för min del så det går åt en del färg runtom.

Etikett på en färghink från Färgexperten i Örebro AB, med information om produktnamn, kulörnamn Vallmofrö, kulörkod 1877/S4502-Y och emballagestorlek 3L.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kör denna murprimer innan.
Notera att det går åt ganska mycket. Framförallt om du har omålad grund sedan tidigare, då suger det in ganska rejält.

Hållande en burk av Jotun DryTech murprimer, som används för att förbereda ytor som ska målas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P pennybridge skrev:
Nu hade du tur, jag hade det sparat i min materialdokumentation :)

Denna färgen rollade jag på. Det gick åt 3 strykningar för min del så det går åt en del färg runtom.

[bild]

Kör denna murprimer innan.
Notera att det går åt ganska mycket. Framförallt om du har omålad grund sedan tidigare, då suger det in ganska rejält.

[bild]
Tusen tack!

Blir till att åka och handla :)

Hur långt från huset grävde du? Alltså hur långt från vägg till ytterkanten av markstenen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.