7 559 läst · 55 svar
8k läst
55 svar
Labyrintisk trävilla fylld med stora och små vrår
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det är ju inte så konstigt att det finns delade meningar när design och konstruktion avviker så pass mycket från "det vanliga". Konstigt vore det annars!Tompamannen skrev:
Och personligen måste jag säga att jag är hjärtligt trött på dessa självutnämnda åsiktspoliser, som i stället för att diskutera huset i fråga ser som sin huvudsakliga uppgift att kontrollera och kritisera andra människors inlägg, och betygsätta hur positiva eller negativa deras synpunkter är utifrån någon slags påhittad godhetsnorm.
Sluta upp med sånt!
(Nu var jag där själv tyvärr )
Jag tror inte dom har tänkt utanför lådan tvärtom dom har tängt innanförRichard Bygg skrev:
Medlem
· Blekinge
· 207 inlägg
Haha, då gillar jag plywood motiv på väggarna betydligt mer.
Man börjar längtar efter lite mer "maximalism" efter allt stilrent, ljust och fräscht...
När man tittar på Engelska husprogram med sina populära "barn conversions", undrar man om det finns det någon stall kvar där som är inte konverterat
Man börjar längtar efter lite mer "maximalism" efter allt stilrent, ljust och fräscht...
När man tittar på Engelska husprogram med sina populära "barn conversions", undrar man om det finns det någon stall kvar där som är inte konverterat
Administrator
· Skåne
· 7 889 inlägg
Det är ingen "köpt" artikel om du nu trodde det. Då hade nog texten och företagets roll i det hela fått en helt annan framtoning.
Jag tycker att det var smart tänkt av den här byggherren (som ju är i reklambranschen).
Undrar hur stor kostnadsposten trä skulle ha varit annars i det här bygget, och hur mycket han har sparat. När vi gör de här artiklarna så gör vi dem med utgångspunkt i arkitekturen och har alltså bara pratat med arkitekten ang. arkitektur och konstruktion.
Jag tycker att det var smart tänkt av den här byggherren (som ju är i reklambranschen).
Undrar hur stor kostnadsposten trä skulle ha varit annars i det här bygget, och hur mycket han har sparat. När vi gör de här artiklarna så gör vi dem med utgångspunkt i arkitekturen och har alltså bara pratat med arkitekten ang. arkitektur och konstruktion.
Ett spännande hus.
Själv tycker jag det är fantastiskt på utsidan. Huset och omgivningen passar som ihop, och det ger ett spännande och dynamiskt intryck. Kan också bli ännu bättre när träet grånar ner lite.
Men däremot känns det som en underhållsmässig mardröm, massor med trä, inga skyddande takfötter osv.
Men jag äger det ju inte, och behöver ju inte bry mig, nöjer mig att titta på det. Och har svårt att se mig mätt på det.
Insidan då. Tja, jag har faktiskt väldigt svårt att bedöma den av bilderna. Jag lyckas inte se hur allt hänger ihop. Finns det några genialiska lösningar?, genomgående designtankar (förutom användande av plywood då), fina sikt eller gångstråk. Skulle jag känna mig kreativ eller instängd i det huset?
Jag kan inte svara på det utifrån bilderna.
All plywood är inte min cup of tea, helt klart.
Men att klaga på det är ju lika befängt som att klaga på de som målar alla väggar vita. Och hade jag bara vitt eller plywood att välja på så är det frågan om jag inte väljer plywood hellre.
Själv tycker jag det är fantastiskt på utsidan. Huset och omgivningen passar som ihop, och det ger ett spännande och dynamiskt intryck. Kan också bli ännu bättre när träet grånar ner lite.
Men däremot känns det som en underhållsmässig mardröm, massor med trä, inga skyddande takfötter osv.
Men jag äger det ju inte, och behöver ju inte bry mig, nöjer mig att titta på det. Och har svårt att se mig mätt på det.
Insidan då. Tja, jag har faktiskt väldigt svårt att bedöma den av bilderna. Jag lyckas inte se hur allt hänger ihop. Finns det några genialiska lösningar?, genomgående designtankar (förutom användande av plywood då), fina sikt eller gångstråk. Skulle jag känna mig kreativ eller instängd i det huset?
Jag kan inte svara på det utifrån bilderna.
All plywood är inte min cup of tea, helt klart.
Men att klaga på det är ju lika befängt som att klaga på de som målar alla väggar vita. Och hade jag bara vitt eller plywood att välja på så är det frågan om jag inte väljer plywood hellre.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 374 inlägg
Jag tycker generellt sett att det saknas planlösningar i artiklarna, jag har väldigt svårt att se helheten utan dessa, snygga ytskikt gör ju inte en dålig planlösning bättre =)
Hur är räckena fastskruvade i både handlejdare och i bärlinorna? ser inga skruvskallar. Någon som vet hur de kan tänkas ha gjort? Lim?