Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Stickan56
elpaco skrev:
Är det här någon sorts uppföljning på asfaltsligorna som härjade kring 2000? De som köpte färsk asfalt från typ Skanska och bara hällde ut det på uppfarten utan förarbete, och packade med en liten handhållen vält. Jag tror det var med i något Aschbergprogram - folk var sura på att det satte sig och gräs växte igenom asfalten ..
Det är samma personer (klaner) som breddat sitt utbud. Det enda som skiljer är att husvagnarna blir större från år till år. Vi har ständigt problem runt min arbetsplats där de ockuperar parkeringarna och där försökar man bygga hinder så dom inte kommer in med sina vagnar och lastbilar.

MVH
Stickan

• Gilla
BennyK
  • Laddar…
Stickan56
Anna_H skrev:
Tillskriv mig inte åsikter, tack!
Det gäller väl även dina åskikter.

MVH
Stickan

• Gilla
robhol och 2 till
  • Laddar…
Ofta så är det så kallade tinkers som pysslar med detta, en marginalliserad folkgrupp från de brittiska öarna. På irland försökte man att få in deras ungar i skolan och ge dem riktiga hem. Så man byggde ett nytt bostadsområde utanför dublin och och det funkade bra i ungefär en vecka sedan kom inga barn till skolan! Garda åkte dit för att kolla vad som hänt och det visade sig att de plundrat hela bostadsområdet på allt värdefullt och försvunnit.

Som sagts tidigare. Ofta är de som kommer och "jobbar" skuldslavar i någon form och får inte en spänn för de timmar de lägger ner på din tomt. Säljaren är ofta nån som kommer högre från klan-heirarkin, vilket hörs när de öppnar munnen eftersom det går att förstå vad de säger. Arbetsledarna och de som jobbar pratar en näst intill obegriplig rotvälska, alternativt kommer de från någon öststat. Man behöver ju inte vara smart för att fatta att rumänen eller bulgaren i botten inte kommer att tjäna något eftersom jobbet i sig är så billigt.

Så länge det finns en marknad för sådana här tjänster och för tiggeri, romer och öststatare som fejkar motorstopp utmed vägarna mm så kommer de hit. Sommar efter sommar.

Jag tycker det är beklagligt att människor utnyttjas på det här sättet och att de bedrar godtrogna köpare.

Det är också beklagligt att dessa människor överutnyttjar både allmänna och privata ytor för läger och att man måste sätta upp hinder vid infarter. :(

Men nu är det val till EU. Glöm inte att säga ifrån genom DIN röst :)

Redigerat:
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Angående den gamla asfalten så hamnar den i skogen. Sett detta själv.
Normalpris ligger på 750-1000SEK/m2.
Då ingår: utgrävning 20cm, grus0-18, sättgrus2-5 och läggning.
Om underlaget inte är stabilt brukar man lägga en geo-duk under första lagret grus.
När man bygger skogsbilvägar som skall tåla minst 60 ton så fungerar detta förfarande utmärkt.
För de som undrar.

Slavarbetarna dom använder sig av är ofta fattiga romer som får "jobb" och blir överlyckliga för detta.

Det är inte den som luras som är dum; det är den som går på det!

Jag har rensat bort en ovidkommande sidodiskussion.

Utmärkta jobb som har gjorts hos oss i Gustavsberg, Förra året gjorde dom ett par stycken på gatan och i år till mig och till en annan. Snabbt och med mycket fint resultat. jag kan inte annat än rekommendera dem. Chefen kom från London och hade med två av sina söner som hade skollov. Tre anläggare var från Rumänien, en av dem var chef och de två andra arbetare. Som sagt inga problem och bra jobb.

Så du läser alla artiklar om hur de dumpar avfall i naturen, lägger beslag på parkeringar och lämnar kvar sitt skräp som skattebetalare får betala återställning för och tänker: Det verkar bra, sånt vill jag stödja?

• Gilla
jimih och 3 till
  • Laddar…
Lennart L skrev:
Utmärkta jobb som har gjorts hos oss i Gustavsberg, Förra året gjorde dom ett par stycken på gatan och i år till mig och till en annan. Snabbt och med mycket fint resultat. jag kan inte annat än rekommendera dem. Chefen kom från London och hade med två av sina söner som hade skollov. Tre anläggare var från Rumänien, en av dem var chef och de två andra arbetare. Som sagt inga problem och bra jobb.
välkommen till forumet

Det är ju tämligen enkelt att få ett bra resultat ganska fort.
Grannarna var 4st och gjorde hela framsidan på tomten och garageuppfarten, ca 150 kvadrat på en lördag.
problemet är hur det ser ut efter 1-3 år när hela skiten har satt sig pga undermåligt underarbete.

Skulle nog sätta en 5a på att det mesta de berättat om deras familj och skollov inte var sant.
Hur många chefer åtgår det för övrigt för att lägga lite plattor?

Jag kommenterar inget annat än arbetet och uppträdandet samt att de ej har något problem att återkomma till vårt område året efter och då tala med dem som de gjort jobb åt. Jag har lika lite kunskap som någon annan om vad som görs någon annan stans i landet och av vem.
Svarta betalningar i bygg och anläggnings branschen är för övrigt lika vanliga som sanden i sandlådan och att företag hyr in dåligt betald arbetskraft och / eller anlitar underentreprenörer med dubiösa villkor är nog väldigt vanligt oavsett nationalitet.

Lennart L skrev:
Jag kommenterar inget annat än arbetet och uppträdandet samt att de ej har något problem att återkomma till vårt område året efter och då tala med dem som de gjort jobb åt. Jag har lika lite kunskap som någon annan om vad som görs någon annan stans i landet och av vem.
Svarta betalningar i bygg och anläggnings branschen är för övrigt lika vanliga som sanden i sandlådan och att företag hyr in dåligt betald arbetskraft och / eller anlitar underentreprenörer med dubiösa villkor är nog väldigt vanligt oavsett nationalitet.
ja visst det kanske är vanligt men det gör väl inte att det är rätt! Sedan är det väl lite skillnad tycker jag om att ta lite svarta pengar för ett jobb kontra att dumpa avfall och syssla med en form av slaveri.

• Gilla
jimih och 2 till
  • Laddar…
Jag behöver kanske förtydliga en sak. Engelsmännen drog in arbetet och höll med material. De anlitade den rumänska gruppen som jobbade tillsammans med dom. Det var ingen, vare sig engelsmännen eller rumänerna som satt och latade sig. Jag hade tid och prata med den engelska chefen en del och även med en av hans söner när de delade på en pizza till lunch. Att skollovet var sant råder det inget tvivel om. Det jobb som utfördes var nedtag av några granar, ta bort rötter mm och översta jordlager, påfyllnad av underlag och fiberduk samt snygg mönster lagd stenläggning med cementsäkring av kanterna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.