40 477 läst · 98 svar
40k läst
98 svar
Krävs det bygglov tro? Har redan byggt ...
Medlem
· Stockholm
· 4 097 inlägg
TS har inte tagit bort hela entren, TS har byggt en ny trapp vilket med största sannolikhet inte behöver bygglov.O oliven1 skrev:
Jag ser ingen anledning till oro så sluta var så skitnödig.
/Workingclasshero
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 635 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 635 inlägg
Nej, det är lagtextens kriterium så det finns inget mer. Lagtexten: "eller byggnadens yttre utseende avsevärt påverkas på annat sätt."O oliven1 skrev:
Vad mer menar du finns i lagtexten som berör TS åtgärd?
Jag har inte uppfattat att något skärmtak har rivits och kan inte se spår av det på fotot.
och jo, det finns extremt mycket mer än ""eller byggnadens yttre utseende avsevärt påverkas på annat sätt.""Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 635 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 635 inlägg
fast det var ju du som sa att:Claes Sörmland skrev:
"Nej, det är lagtextens kriterium så det finns inget mer. Lagtexten: "eller byggnadens yttre utseende avsevärt påverkas på annat sätt."
vilket självklart inte stämmer utan finns mycket mer att utgå från än den meningen.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 635 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 635 inlägg
Ok, du ville inte bidra till tråden utan ville bara tjafsa. Hej då!O oliven1 skrev:
Skärmtak? Jag kommer så småningom sätta upp ett litet skärmtak. Är det inte ok?Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 635 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 635 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 635 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 635 inlägg
Men vad är detta för rövregler? Får man inte göra små ändringar på huset utan att behöva betala hutlösa summor till kommunen? Fy fan.Claes Sörmland skrev: