Hur kopplar jag för att bara använda zigbee inte knappen alls då ?

JohannesR JohannesR skrev:
Om det går som det är nu så skulle jag även vilja kunna använda den som en vanlig knapp.
Du tar bort det du kopplat till A1 helt. Ledaren från brytaren tar du bort från A2 och skarvar ihop (wago 221 te.x) med tändtråden. Har du inte något att skarva med så kan du också sätta tändtråden i brytaren och en ledare in där tändtråden ska vara på pucken.

Vill du bara använda zigbee enheten (rekommenderar inte det dock) Så tar du bort det du kopplat till A1 och A2 och också ledaren till brytaren.

Vad krångligt det här var då får ju inget att funka

Vad krångligt det här var då får ju inget att funka
Jag kopplade in 2 ST såna i in lägenhet i våras, han ville inte kunna använda brytarna alls. Dock var det krångligt att få igång dem, jag fick reseta båda genom 4 snabba tryck, eller om det var 5. Du får kika i manualen hur du gör för att para ihop pucken med styrsystemet och reseta dem.

JanneJanne123
Är du hundra på att N-plintarna är sammankopplade internt i brytaren?

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Är du hundra på att N-plintarna är sammankopplade internt i brytaren?
Jag har för mig att de var sammankopplade när jag mätte på dem men kommer inte ihåg nu. Tror det också visas i manualen. (Manualen jag hittade på nätet är inte den som man fick med i kartongen)

JanneJanne123
Lite svårt att se på bilden, men är det du (TS) som har kopplat ihop de blå ledarna med en torix och sedan lagt till en svart ledare?

Ja

JanneJanne123
Ok, och du är säker på att det är neutralledaren?

Nästan 100....

JanneJanne123
Har du tillgång till något mätverktyg, typ spänningsprovare eller multimeter?

Japp

JanneJanne123
Kan du mäta så att du får spänning mellan den utgående nollan och utgående fasen på brytaren?

Nej verkar inte ha det

Nej verkar inte ha det
Fast... Hur har du det kopplat nu? Vart exakt mäter du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.