4 392 läst · 36 svar
4k läst
36 svar
Koppla in dimmer på cirk pumpen?
Har du ettrörssystem, eller varför åker vattnet runt om du stänger radiatorventilerna? Finns det inte någon ventil på framledningen eller returen från radiatorslingan du kan strypa med?Thorsella skrev:
Får känslan av att felet inte beror på flödet, utan att flödet är ett symptom på nåt annat.
Vad jag förstår finns det väl inga omständigheter som kräver att du skulle behöva så mycket lägre flöde än alla andra med liknande system?
Jag skulle nog börja undersöka om flödet verkligen går igenom radiatorerna. Dvs ventilerna och termostaterna.
Vad jag förstår finns det väl inga omständigheter som kräver att du skulle behöva så mycket lägre flöde än alla andra med liknande system?
Jag skulle nog börja undersöka om flödet verkligen går igenom radiatorerna. Dvs ventilerna och termostaterna.
Skulle med undersöka flödet mellan radiatorerna.Lättas är väll att plocka bort termostaterna och se om du fortfarande får så lågt delta.Problemet är ju inte flödet utan trycket som blir mellan radiatorerna pga att p-banden inte räcker till.