6 115 läst · 36 svar
6k läst
36 svar
Konflikt om fiberutbyggnad
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 034 inlägg
Ankare. Trålning. Man lägger inte bara ett rör på botten och hoppas att inget fastnar i det, utan man får gräva ner det en meter i alla fall. Och så finns det strikta regler för hur man får ansluta mot land.M maria01 skrev:
Så det är nog dyrt att dra fiber till en ö.
Då jag tänkte dom redan hade drat till en ö redan hur långt det skulle vart till nästa här nere drar dom fibern i luften på stolpenNötegårdsgubben skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 484 inlägg
Gör man inte?Nötegårdsgubben skrev:
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/s...-100-miljoner-i-skadestand-for-forstord-kabel
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 034 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 484 inlägg
Inte alla ställen en segelbåt kommer mellan en dåNötegårdsgubben skrev:
Enda som är rädda för Arn är väl medelstora företag med bra rykte som inte lätt kan bytta namn. Och dom stora bryr sig inte alls mest på grund av dålig konkurrens
plus tror inte ett företag som sysslar med fiber är så rädda för att få dåligt rykte när snart stora delar av Sverige redan har fiber
plus tror inte ett företag som sysslar med fiber är så rädda för att få dåligt rykte när snart stora delar av Sverige redan har fiber
Redigerat:
Nä men det stämmer med mina erfarenheter. När Telia sparkade Zitius lokala säljare så försökte man också förändra villkoren eller dra sig ur delar av redan påbörjade projekt. I just det fallet jag tänker på så försökte man skippa ett hus pga för långt till närmaste granne trots att ingången överenskommelse sade alla inom det geografiska området oavsett avstånd. Telia fick dock ge sig efter vissa diskussioner i fråganA AndersS skrev: