A
detta är ett tecken på att den inte går på en lindning, jag skulle mätt kompressorn och kollat att lindningarna är hela. sen finns det ju en risk med koksning och att kompressorn skurit
trångt att mäta inverterkortet men felet kan ju även sitta där
när man bytte dessa kompressorer följde det med ett inverterkort.
jag vill minnas att kompressorn kostade 12tkr och kortet 5tkr när det begav sig.
kondensorfläkten stannade ofta. och fick bytas.

electroluxaren skrev:
detta är ett tecken på att den inte går på en lindning, jag skulle mätt kompressorn och kollat att lindningarna är hela. sen finns det ju en risk med koksning och att kompressorn skurit
trångt att mäta inverterkortet men felet kan ju även sitta där
när man bytte dessa kompressorer följde det med ett inverterkort.
jag vill minnas att kompressorn kostade 12tkr och kortet 5tkr när det begav sig.
kondensorfläkten stannade ofta. och fick bytas.
Tack..förslag på någon bra side by side med ismaskin med fast vatten anslutning?

A
LG eller SAMSUNG fritt val

• Gilla
Nodaubt
  • Laddar…
H henaro skrev:
[bild]
[bild]

Tackar, se bilder ovan.
Gammal tråd men hoppas någon kan svara då jag nu har precis samma problem och undrar hur får jag bort locket. Har hållt på ett tag nu och vill ju inte bryta sönder något.

F Faliz skrev:
Gammal tråd men hoppas någon kan svara då jag nu har precis samma problem och undrar hur får jag bort locket. Har hållt på ett tag nu och vill ju inte bryta sönder något.
Hej,
Vilket lock? Ser inget lock på bilderna.

Redigerat:
N Nodaubt skrev:
Hej,
Vilket lock? Ser inget lock på vilderna.
Har löst det. Tack

F Faliz skrev:
Har löst det. Tack
Tillhör god forumsed att man skriver hur man löste problemet, detta för att andra som har liknande problem ska kunna söka fram svaret eller få vägledning.

• Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
A
Demmpa Demmpa skrev:
Tillhör god forumsed att man skriver hur man löste problemet, detta för att andra som har liknande problem ska kunna söka fram svaret eller få vägledning.
Det beror ju vilken uppfostran man erhållit.

Demmpa Demmpa skrev:
electroluxaren skrev:
Det beror ju vilken uppfostran man erhållit.

Har ingen uppfostran alls tydligen. Ber om ursäkt.
Hade lite annat med att fortsätta försöka få bort kretskortet ifrån panelen.
Svarade bara som hastigast för att inte andra skulle börja svara och lägga tid i onödan på lilla mig. :)
Tryckte stålfjädern inåt och sen med milt våld bände ut änden.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Har läst tråden och tror mig ha liknande fel. Frysen heter Cylinda 2155N.
Det började med ett klickljud i takt med en blinkade powerlampa, kompressorn startade och slog av igen efter några sekunder och så fortsatte det. Efter några ggr lyckades den starta på riktigt och höll sig igång. Men nästa gång den skulle starta så var det likadant.
Dum fråga kanske men var sitter kondensatorn jag ska prova att byta, på baksidan nertill eller uppe bakom displayen?

A
K Kajsalissa skrev:
Har läst tråden och tror mig ha liknande fel. Frysen heter Cylinda 2155N.
Det började med ett klickljud i takt med en blinkade powerlampa, kompressorn startade och slog av igen efter några sekunder och så fortsatte det. Efter några ggr lyckades den starta på riktigt och höll sig igång. Men nästa gång den skulle starta så var det likadant.
Dum fråga kanske men var sitter kondensatorn jag ska prova att byta, på baksidan nertill eller uppe bakom displayen?
nu finns dessa i en mängs olika varianter och det kan skilja men uppe bakom panelen är vanligast

electroluxaren skrev:
nu finns dessa i en mängs olika varianter och det kan skilja men uppe bakom panelen är vanligast
Ok tack då testar jag att öppna där till att börja med.

Elektronisk kretskort hållen av hand, färgglada kablar och komponenter, otydligt blommigt bakgrundsmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektronikkort med kondensatorer, reläer och integrerade kretsar mot blommig yta.
Skapa konto
Visa bilaga 698172 Visa bilaga 698172 Elektronisk kretskort hållen av hand, färgglada kablar och komponenter, otydligt blommigt bakgrundsmönster.
Skapa konto

Så här ser det ut. Ska jag byta ena eller båda? Lite nervös för har inte hållit i en lödkolv sen i skolan...

A
K Kajsalissa skrev:
Så här ser det ut. Ska jag byta ena eller båda? Lite nervös för har inte hållit i en lödkolv sen i skolan...
Om du inte kan mäta så byt båda

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.