18 439 läst · 153 svar
18k läst
153 svar
Kommunalråd vill stoppa folk från att besöka sina fritidshus
Kan inte hitta programet. Kan du ge en länk?A AndersS skrev:Du får nog läsa syftet i texten utifrån vad rekommendationen utgår från.
* du ska inte bidra till smittspridning
* du ska inte utsätta dig för ökad smittrisk
* du ska inte belasta andra sjukvårdsområden
Och om du fördjupar i vad FHM säger och precis nu i TV av en smittskyddsläkare i GBG, inte resa mellan regioner som är huvudsyftet.
Sen får var och en fatta sina beslut utifrån egna förutsättningar.
@AndersS Satte "huvudet på spiken".
Den risk man utgör för sig själv och andra är komplex och beror på livsstil, vad man gör och hur man beter sig. Inte bara på vilken ort man befinner sig.
Själv har jag krysspanelat ett tak mest hela dagen där det ska sitta gips. Har gått upp och ner, snubblat till flera ggr och delvis jobbat på en liggande stege i en trappuppgång.
Inte helt riskfritt vad gäller att belasta sjukvården. Förmodligen hade lite krattande vid fritidshuset varit säkrare och mer ansvarsfullt av mig i dessa ansträngda tider.
Den risk man utgör för sig själv och andra är komplex och beror på livsstil, vad man gör och hur man beter sig. Inte bara på vilken ort man befinner sig.
Själv har jag krysspanelat ett tak mest hela dagen där det ska sitta gips. Har gått upp och ner, snubblat till flera ggr och delvis jobbat på en liggande stege i en trappuppgång.
Inte helt riskfritt vad gäller att belasta sjukvården. Förmodligen hade lite krattande vid fritidshuset varit säkrare och mer ansvarsfullt av mig i dessa ansträngda tider.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Nu föredrar jag nuvarande metod för att begränsa smittspridning där vi använder en så liten mängd tvångsmedel som möjligt, och egentligen bara vill att folk ska tänka efter och stanna hemma för att minska smittspridningen.
Men, jag fann detta lite humoristiskt
https://omni.se/svt-sifo-var-tredje-vill-satta-stockholm-i-karantan/a/50gEBW
Men, jag fann detta lite humoristiskt
https://omni.se/svt-sifo-var-tredje-vill-satta-stockholm-i-karantan/a/50gEBW
Samma här. Vi håller just nu på att bygga nytt kök och ny tvättstuga så det blir mycket klättrande upp och ner för stegar och användande av maskiner. Nästan varje dag snubblar/missar jag ett steg på väg upp eller ner från stegen eller är på väg att sätta ner foten på något verktyg eller liknande. Och förra veckan lyckades jag köra in knivspetsen hela vägen in till tumbenet, men kunde själv tejpa ihop det. Så mina kvällar är inte direkt riskfria så krattande i en eventuell stuga hade nog vart mycket bättre ur sjukvårdssynpunk. Vi har visserligen en trädgård jag skulle kunna pyssla med istället för renoveringen, men jag anser faktiskt att det är nödvändigt att vi gör klart det vi har börjat. Att ha ett byggkaos med en nyfödd anser inte jag är vettigt eller bra för bebisen och med bara några månader kvar tills dess så kan vi inte pausa renoveringen tills denna kris har blåst över.M MagHam skrev:@AndersS Satte "huvudet på spiken".
Vi som inte lider av självskadebeteende är extra försiktiga för att om det skulle hända något så belastar man vården i onödan och tar tid och resurser för viktigare patienter och dessutom skulle vården inte ha tid att lägga timmar mindre viktiga operationer så vården är betydligt sämre dessa dagar.
Snart kommer det verkliga problemet som måste tacklas
Campinggästerna!
Först anländer "säsongarna" som vill grilla och dricka vin i trånga förtält och husvagnar vid återseendet av sina bekanta.
Därefter kommer fler semesterfirare.
Alla delar samma gemensamhetsanläggningar som toa, vattenkranar, dusch, disk och tvätt.
Campinggästerna!
Först anländer "säsongarna" som vill grilla och dricka vin i trånga förtält och husvagnar vid återseendet av sina bekanta.
Alla delar samma gemensamhetsanläggningar som toa, vattenkranar, dusch, disk och tvätt.
Jag antar att även husvagnscampingar kommer att stängas, precis som skidorterna till sist tvingades göra.M MagHam skrev:Snart kommer det verkliga problemet som måste tacklas
Campinggästerna!
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Om tex det blåser och ett träd välter, ser då kommunen till att laga det så det inte regnar in? Osv, ser en del problem med detta.
Om Stockholmaren ser till att inte umgås med bondlurkarna ser jag inget problem (Har med sig mat från staden så man inte behöver handla osv).
Om Stockholmaren ser till att inte umgås med bondlurkarna ser jag inget problem (Har med sig mat från staden så man inte behöver handla osv).
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Man skulle kunna sätta en stjärna med synlig färg tex gul på armen på Stockholmaren, så bondlurk vet att bondlurk inte ska gå nära
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg