582 läst · 7 svar
582 läst
7 svar
Köpt bostadsrätt, som är handikappsutrustad
Hej!
Toaletten samt ytterdörren har anordningar som är handikappsanpassade. Hur gör man smidigast för att få bort dessa, blir det en själv eller kan någon vara behjälplig med dessa- då menar jag, ska den som har monterat dessa ha tillbaka sakerna tex (om det är kommunen, eller vad det nu kan vara). Antar att jag blir den som har kostnaderna? De fanns ju där när jag köpte lägenheten.
Toaletten samt ytterdörren har anordningar som är handikappsanpassade. Hur gör man smidigast för att få bort dessa, blir det en själv eller kan någon vara behjälplig med dessa- då menar jag, ska den som har monterat dessa ha tillbaka sakerna tex (om det är kommunen, eller vad det nu kan vara). Antar att jag blir den som har kostnaderna? De fanns ju där när jag köpte lägenheten.
Du har ju köpt lägenheten inkl. dessa om inget sas vid affären. Så du står för kostnaden för borttagningen.L Lindis90 skrev:Hej!
Tack! Jag testar att höra med de för säkerhets skull😊
i vårt fall skickade Stockholms kommun ut en låssmed som fixade låset gratis. Jag har skruvat på otaliga lås i mina dar. Men just den konstruktionen var man nog tvungen att ha nyckel till för att kunna montera av. Så kan va ett tips. Då kan du ju fråga om andra saker samtidigt.
Tack snälla! Det är just Stockholm stad det gäller, så får testa med ert tips också.F Frsto skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur sätta pris på parkering i bostadsrätt
Bostadsrätt -
Köpt villa, vad ska jag fråga vid möte med säljare före tillträdet?
Köpa & Sälja hus -
Köpte bostadsrätt med trasig vitvara
Bostadsrätt -
Är denna golvbrunn felmonterad i min nyinköpta bostadsrätt?
Badrum -
Hjälp. Köpt bostadsrätt -hus som visa sig va full med småkryp/larver.
Köpa & Sälja hus