133 882 läst · 86 svar
134k läst
86 svar
Köpa höga Thuja till 40 meter häck
Hmm.. Googlade på Thujagruppen och fick upp lite otäcka länkar om förskingring och annat.... Hittar inget organisationsnummer eller kontaktperson på sidan, men webbsidan är registrerad på Magnus Simmerud (enligt nic.se / iis.se) alias Magnus William.....
http://forum.odla.nu/lofiversion/index.php/t106547.html
http://forum.odla.nu/lofiversion/index.php/t106547.html
Alldeles för mycket tyvärr.thomasx skrev:
Blåser staten på moms, hans firma ridetech som han senare "gav" bort till sin bästa kompis sin kör vidare i nytt bolag, finns inget företag bakom thujjagruppen.
Killen har flytt landet och arbetar med bulvaner.
Finns en del läsning om han på nätet.
Ok. Ja snabbt svar blev det i alla fall, fast mina frågor förblev obesvarade båda två, några köpvillkor vill dom inte delge och ej heller närmare bestämd plats för avhämtning.
Se nedan.
Hejsan
Jag skulle vilja boka 75 st smaragd.
Var i mölndal hämtar man, jag hittar ingen Thujagruppen?
Jag hittade heller inga köpvillkor på hemsidan?
Mvh Nils
Hej Nils
Vi ligger i Tranås. Men eftersom efterfrågan är stor på att hämta mindre ordrar själva i Göteborg, så har vi ordnat så att man kan hämta i Mölndal den 31 mars, när vi kommer dit.
Du har två betalningsalternativ:
1. Kontant mot kvitto vid leverans/hämtning.
2. Faktura. Full likvid måste vara oss tillhanda senast 7 dagar innan leverans/hämtning.
Oavsett om du vill ha hemleverans (1875kr) eller hämta själv i Mölndal, så behöver vi namn, adress och telefonnummer för att kunna boka antalet plantor.
Har du fler frågor är du varmt välkommen att höra av dig.
Ha en fortsatt trevlig vecka.
Med Vänliga Hälsningar]Staffan
www.thujagruppen.se
Störst i Sverige på Thuja]
Se nedan.
Hejsan
Jag skulle vilja boka 75 st smaragd.
Var i mölndal hämtar man, jag hittar ingen Thujagruppen?
Jag hittade heller inga köpvillkor på hemsidan?
Mvh Nils
Hej Nils
Vi ligger i Tranås. Men eftersom efterfrågan är stor på att hämta mindre ordrar själva i Göteborg, så har vi ordnat så att man kan hämta i Mölndal den 31 mars, när vi kommer dit.
Du har två betalningsalternativ:
1. Kontant mot kvitto vid leverans/hämtning.
2. Faktura. Full likvid måste vara oss tillhanda senast 7 dagar innan leverans/hämtning.
Oavsett om du vill ha hemleverans (1875kr) eller hämta själv i Mölndal, så behöver vi namn, adress och telefonnummer för att kunna boka antalet plantor.
Har du fler frågor är du varmt välkommen att höra av dig.
Ha en fortsatt trevlig vecka.
Med Vänliga Hälsningar]Staffan
www.thujagruppen.se
Störst i Sverige på Thuja]
Redigerat av moderator:
Nej det är inte vildsvin. Har sett dem. De är så tama att de stryker husväggen. Ringer väl snart på och vill ha vatten efter frukosten. De skrapar undan snön med klövarna och betar i lugn och rå nej ro ska det vara. Läste på nätet att färskt gräs är godis för dom. Enligt jaktlaget som jag varit i kontakt med samt enligt den som sålde tujorna är det endast stängsel som hjälper. Högt stängsel eller elstängsel. Men elstängsel kan vara krångligt på vintern har jag hört. Diverse skrämselåtgärder avslöjar dom ganska snabbt och div medel försvinner med tiden. Möjligen hund, varg eller människo urin kan hjälpa med det måste också tillföras hela tiden. Det verkar vara en omfattande handel med tujor. Det fanns många annonser på blocket i höstas. Jag var bla i kontakt med några polacker som hade tujor på sin tomt. Men avbröt affären då det inte var tujorna på tomten som skulle levereras.
Thujagruppen läser tråden, fick nedan email ikväll.
Hade ju varit snyggare av dem att förklara sig här i tråden istället för den typen av email.
Hej
Av vilken anledning sprider du en massa prat om oss?
Är du fortfarande intresserad utav smaragd så har vi nu även 160-180cm för 299kr/st för leverans under vecka 17.
Med Vänliga Hälsningar
Rickard
www.thujagruppen.se
Hade ju varit snyggare av dem att förklara sig här i tråden istället för den typen av email.
Hej
Av vilken anledning sprider du en massa prat om oss?
Är du fortfarande intresserad utav smaragd så har vi nu även 160-180cm för 299kr/st för leverans under vecka 17.
Med Vänliga Hälsningar
Rickard
www.thujagruppen.se
5.1 Undantag till regeln om reklam
Företag får inte delta i diskussionen. Undantaget är företag som känner sig kränkta av en diskussion i vårt forum. De kan få gå till svars i den enskilda diskussionen för att ge sin version. Inlägget från företaget ska då modereras först. Kontakta support@byggahus.se för att diskutera hur inlägget ska utformas och publiceras.
Svårare än så är det inte
Om Thujagruppen svarar här direkt kommer inlägget att raderas och användaren bannas
Företag får inte delta i diskussionen. Undantaget är företag som känner sig kränkta av en diskussion i vårt forum. De kan få gå till svars i den enskilda diskussionen för att ge sin version. Inlägget från företaget ska då modereras först. Kontakta support@byggahus.se för att diskutera hur inlägget ska utformas och publiceras.
Svårare än så är det inte
Om Thujagruppen svarar här direkt kommer inlägget att raderas och användaren bannas
Redigerat:
Jaha, ja jag kan förstå att det finns vissa orsaker till sådana regler. Samtidigt tycker jag att var och en, privatperson eller företag, borde få lov att försvara sig åtminstone i någon utsträckning. Men men, om något i tråden angående thujagruppen inte stämmer är han välkommen att skicka mig ett email eller pm med konkret information om det. Men det är väl tveksamt, än så länge har jag varken fått företagets adress eller köpvillkor
Sedärja, nu ser jag att dom visst får försvara sig. Alldeles utmärkt!
Ingen anledning att skicka email angående "massa prat" i tråden alltså.
Sedärja, nu ser jag att dom visst får försvara sig. Alldeles utmärkt!
Ingen anledning att skicka email angående "massa prat" i tråden alltså.