Tid för planering.. tja.. gumman vill att jag lappar ihop golvet och stoppar dit underskåp som dom var .. så snabbt som möjligt, fastän vi fortfarande har ett fungerande kök..
 
Sommartorparn skrev:
Bra ställen att fylla med pelargoner;-)

Inte någon god idé att förminska några av fönstrena p.g.a interiör planering. Då blir det ju oreda med fasadens symetri!
Det är ju sant att det kan bli oreda med fasadens symetri, men, frågan är om man inte kan leva med att symetrin inte är helt 100 för att slippa dessa hål.
Det är insidan som räknas inte utsidan :D
 
Får väl hålla med "Sommartorparn" om fönstrena.. För min del är det ok att "bygga över" ett eller flera fönster.. Om inte annat blir isåfall fönsterbrädorna lika djupa (just nu 20cm, 3 cm och 10cm + själva fönsterdjupet). Sen går det säkert att använda utrymmet till nåt vettigt..

De alternativ som finns när det gäller fönstrena.. Fönstret utan element (det första på långväggen): ok att möblera framför. Bänkskivan hamnar en bit över fönsterbrädan. De två andra: ok att lägga bänkskiva över, men inget framför eftersom elementen måste gå att komma åt för luftning osv utan att man ska behöva riva köket..
 
peo skrev:
Tid för planering.. tja.. gumman vill att jag lappar ihop golvet och stoppar dit underskåp som dom var .. så snabbt som möjligt, fastän vi fortfarande har ett fungerande kök..
Ibland är jag glad för att jag är singel:) Ingen krävande hustru som man gör allt för och som gör att man måste skynda sig med "sitt" bygge. Själv tar jag det lugnt och behagligt och gör allt i min egen fart:)


Antar annars att du fortfarande sitter och kliar dig i huvudet över hur du ska få ihop köket bra? Men för att göra frugan lite glad kan du ju alltid lappa ihop golvet så länge så håller kanske hennes humör sig lite bättre.
 
.. men om jag lappar ihop golvet, och de (2-3) köksplanerarna jag fått tag på föreslår att vi flyttar vatten och avlopp till fönstret utan element ...

Jag har lagt den första 2.40 golvspånskivan (längs väggen med det ensamma fönstret), gör jag klart raden eller fortsätter med nästa rad så hindrar jag ett ev flytt av vatten och avlopp + vettig eldragning...
 
forcera inte, utan övertyga frugan om vikten av ett välplanerat kök!
Är det bara du som lagar maten? Jag tycker hon också borde ha intresse av att det blir bra.
 
Det är sant, jag tänkte inte så långt, klart det blir dumt om lägger golv först och sedan beslutar dig för att flytta element. Det blir väl helt till att du och frugan sätter er ner och planerar in köket så båda blir nöjda innan du sätter igång. Det borde som sommartorparen var inne på ligga i bådas intresse att det blir bra. Det blir trots allt en hel del pengar som ryker när man fixar köket.
 
Du måste ju inte ha kyl och frys bredvid vartannat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.