Medlem
· Västra Götaland
· 10 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 10 inlägg
Om du tittar på översidan och kanten så ser du att det inte stämmer överens.K kleopatra01 skrev:
Kortsidan har ett mönster av stavlimmat medan ovansidans träyta inte är densamma i mönster.
Ovansidan är fanerad och sedan någon form av kantlist, men den är lurigt gjord så det får säkert många att tro att det är stavlimmat massivt trä.
Redigerat:
Jag har 8 stolar (Hovadala) från Torkelsson runt matsalsbordet. De är knappt två år gamla, men härom dagen brakade en av dem ihop under mig (80 kg). Jag kunde konstatera att tappar och urfrästa spår i underredet var dåligt limmade. Så Torkelssons kvalitet lämnar en del övrigt att önska.K kleopatra01 skrev:
Om du anser bordet vara bortom räddning så skulle jag slipa genom faneret över hela ytan (varierande grad av genomslipning) och sedan betsa i flera olika mörkare kulörer. Ser det ut som skit så slipa en gång till och betsa med ljusare kulörer men samma eller närliggande färg. Mörkorange följt av orange eller gul etc). Ser det fortfarande ut som skit så sälj det på tradera elker måla det svart och sen sälj den.
Är man på hugget på blocket i en storstad går det att nypa ett massivt ekbord för en 500ing. (De är jobbiga att flytta pga tyngd så de slumpas ibland bort).
Men det kräver i regel en del slipande och oljande innan det ser skysst ut.
Men det kräver i regel en del slipande och oljande innan det ser skysst ut.
Ska de ha ett bord med träfiberyta menar du? Det kommer verkligen bli skit. Då kan han lika gärna spackla skillnaden och måla över allt redan nu.Z z_bumbi skrev:Om du anser bordet vara bortom räddning så skulle jag slipa genom faneret över hela ytan (varierande grad av genomslipning) och sedan betsa i flera olika mörkare kulörer. Ser det ut som skit så slipa en gång till och betsa med ljusare kulörer men samma eller närliggande färg. Mörkorange följt av orange eller gul etc). Ser det fortfarande ut som skit så sälj det på tradera elker måla det svart och sen sälj den.