7 054 läst · 54 svar
7k läst
54 svar
Knipex hjälp att välja flacktång, avbitare, storlekar..
Tack för tipset, jag ska kolla in vad ett set kostar.W WilliamGW skrev:Jag har borrat väldigt mycket betong senaste två åren och använde först Luna, sen Bosch, sen DeWalt. Tänkte vid det laget att det är skit samma, men! Jag måste slå ett slag för Milwaukees nya vita betongborrar, det liknar fan ingenting om man skulle jämföra dem med de tidigare nämnda!
Vet inte vad dem kostar i sådana paket då jag bara köpt styckes men de är fantastiska! Sopar verkligen banan så att säga!
/W
Ser att det är samma modell som Kane rekommenderade högre upp i tråden. Är rätt dyr men skulle ju kunna ersätta flera tänger, inte helt fel ändå iom att den har längre spets än vanliga trubbiga kombo-tänger. Ska fundera på detM mrmlz skrev:Tjabba
Jag "investerade" i en kombo-tång för elarbete nämligen [länk]
En Knipex 1386200SB som klipper kablar, har en "spetstång" om än kort och kabelskalning för 1.5mm och 2.5mm. Den skulle i min värld vara mer prio än den ena avbitaren och spetstången.
Nåja jag är väldigt nöjd med den - kan vara att den ersatte att skala kablar med kniv och annat vansinne som jag höll på med.
Jag har inte provat SDS+ från BOSCH men däremot deras vanliga stenborrar (motsvarande set) de har fungerat utmärkt.
Jag läste de tyska kommentarerna och någon hävdade att plåtbiten vibrerade mer efter att Bosch hade borrat... Hur som så verkar Bosch gjort riktigt bra borrar och billigare är de ju! Så det känns som ett rätt bra val!B Bulten37 skrev:
Ska komma ihåg det när jag borrat sönder mina Hilit (har inte så jättemycket pansarplåt i väggarna dock..)
Japp rätt dyr - men när man drar hushålls-el så gör den ju allt man vill.. Kapar, skalar och en hyffsat spetsig tång så man kommer åt! Har en mindre avbitare från knipex också men den blir lite överflödig just när man drar el.B Bulten37 skrev:
Kan vara värt att titta på en sån här iställetM mrmlz skrev:
https://www.knipex.com/se-se/produk...ergostripuniversalavmantlingsverktyg/169501SB
Liknande trådar
-
Falsad Z-Panel - hjälp med att få bättre ventilation bakom panelen.
Fasad -
Hjälp att identifiera ledning ingående vatten
Vatten & Avlopp -
Hjälp med att såga ut kakellist i svårt hörn, vilka grader?
Badrum -
Hjälp att jämföra - A-hus vs Vårgårdahus
Hustillverkare -
Hjälp, inget vatten i kranen.
Vatten & Avlopp