W WilliamGW skrev:
Jag har borrat väldigt mycket betong senaste två åren och använde först Luna, sen Bosch, sen DeWalt. Tänkte vid det laget att det är skit samma, men! Jag måste slå ett slag för Milwaukees nya vita betongborrar, det liknar fan ingenting om man skulle jämföra dem med de tidigare nämnda! :crysmile:
Vet inte vad dem kostar i sådana paket då jag bara köpt styckes men de är fantastiska! Sopar verkligen banan så att säga!
/W
Tack för tipset, jag ska kolla in vad ett set kostar.

M mrmlz skrev:
Aha - ja om Bosch är bättre än dom jag länkade så har jag svårt att se du kommer bli missnöjd. Inte använt SDS-borrar från Bosch utan "vanliga" vafan du det heter och dom fungerar ju utmärkt.

Du får gärna länka till videon om du har den nära till hands!

På tyska.

• Gilla
Bulten37 och 1 till
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
Tjabba

Jag "investerade" i en kombo-tång för elarbete nämligen [länk]

En Knipex 1386200SB som klipper kablar, har en "spetstång" om än kort och kabelskalning för 1.5mm och 2.5mm. Den skulle i min värld vara mer prio än den ena avbitaren och spetstången.

Nåja jag är väldigt nöjd med den - kan vara att den ersatte att skala kablar med kniv och annat vansinne som jag höll på med.

Jag har inte provat SDS+ från BOSCH men däremot deras vanliga stenborrar (motsvarande set) de har fungerat utmärkt.
Ser att det är samma modell som Kane rekommenderade högre upp i tråden. Är rätt dyr men skulle ju kunna ersätta flera tänger, inte helt fel ändå iom att den har längre spets än vanliga trubbiga kombo-tänger. Ska fundera på det

M mrmlz skrev:
[bild]

HILTI 7613023579243 Original TE-CX finns på amazon.de för 39 Euro - om man vill stila med premiummärke :)

Borrat sten, betong, lättbetong etc. mycket nöjd!
Har kollat på dessa, Hilti är ju Hilti. Men såg videon nu :D

Redigerat:
  • Gilla
mrmlz
  • Laddar…
B Bulten37 skrev:
Har kollat på dessa, Hilti är ju Hilti. Men såg videon nu :D
Jag läste de tyska kommentarerna och någon hävdade att plåtbiten vibrerade mer efter att Bosch hade borrat... Hur som så verkar Bosch gjort riktigt bra borrar och billigare är de ju! Så det känns som ett rätt bra val!

Ska komma ihåg det när jag borrat sönder mina Hilit (har inte så jättemycket pansarplåt i väggarna dock..)

• Gilla
Bulten37
  • Laddar…
B Bulten37 skrev:
Ser att det är samma modell som Kane rekommenderade högre upp i tråden. Är rätt dyr men skulle ju kunna ersätta flera tänger, inte helt fel ändå iom att den har längre spets än vanliga trubbiga kombo-tänger. Ska fundera på det
Japp rätt dyr - men när man drar hushålls-el så gör den ju allt man vill.. Kapar, skalar och en hyffsat spetsig tång så man kommer åt! Har en mindre avbitare från knipex också men den blir lite överflödig just när man drar el.

• Gilla
Bulten37
  • Laddar…
L Lovan83 skrev:
Kan vara värt att titta på en sån här istället

[länk]

Jodå men då behöver jag ju ändå en avbitare och en tång ändå..

• Gilla
Bulten37
  • Laddar…
Nytt verktygskit med gedigna tänger och borrset från Bosch på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppdaterar inköpet lite. Fick hem dessa grejer idag. Känns som riktigt gedigna tänger, är mkt nöjd :)

• Gilla
hoffret och 4 till
  • Laddar…
... fan man kanske borde köpa sig en tång eller två :) Mycket fint!

• Gilla
Bulten37
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.