C
B Bulten37 skrev:
Fyller den mindre en funktion eller räcker endast minibultsaxen?
Den fyller absolut en egen funktion. #1-tången i verktygslådan enligt mig.
 
Ok (y) Då kör jag på den. Hur är det med bra insexnycklar, kan ni rek något prisvärt?
 
Bondhus
 
  • Gilla
Keld och 1 till
  • Laddar…
C
B Bulten37 skrev:
Hur är det med bra insexnycklar, kan ni rek något prisvärt?
Jag använder till 99% bits (eller hylsor för större dimensioner) till insex.
 
Jag rekommenderar också att köpa verktyg efter behov, inte efter vilket behov man tror man kommer ha.
Bortsett från eldragning tror jag bara att jag använt hovtång vid "normala" renoveringsarbeten. Så vad man behöver är väldigt beroende av vad man gör (och vem man är).
 
P PatrikJo skrev:
Jag rekommenderar också att köpa verktyg efter behov, inte efter vilket behov man tror man kommer ha.
Bortsett från eldragning tror jag bara att jag använt hovtång vid "normala" renoveringsarbeten. Så vad man behöver är väldigt beroende av vad man gör (och vem man är).
Håller med här, ytterst sällan man behöver olika former av tänger och liknande när man renoverar. Dess primära uppgift kommer väl till hans när man meckar.
Vid renoveringar så är bräckjärn, byggmaskiner, målarsaker etc etc det viktiga.
 
Jo det är nog sant. Men tänker inte bara renovering primärt utan håller på att fixa i ordning en liten snickarhörna i förrådet för diverse arbeten och projekt.
 
  • Gilla
PatrikJo
  • Laddar…
Lite feedback på din inköpslista.

125mm cobra är ytterst liten, för liten för att fylla någon vettig funktion.
200mm spetstång tycker jag är för stort. Gärna 160mm här.
Borren är kinaborr, brukar vara nere på typ 70kr ibland (träborren) men duger.

Annars ser det väl okej ut.
 
X xxx.maws skrev:
Lite feedback på din inköpslista.

125mm cobra är ytterst liten, för liten för att fylla någon vettig funktion.
200mm spetstång tycker jag är för stort. Gärna 160mm här.
Borren är kinaborr, brukar vara nere på typ 70kr ibland (träborren) men duger.

Annars ser det väl okej ut.
Tack för feedback. Jag har en cobra 180 som jag använt en hel del till olika saker, 125 blir perfekt att ha med sig i fickan.

Har du någon erfarenhet av betongborrarna?
 
B Bulten37 skrev:
Tack för feedback. Jag har en cobra 180 som jag använt en hel del till olika saker, 125 blir perfekt att ha med sig i fickan.

Har du någon erfarenhet av betongborrarna?
Jag har borrat väldigt mycket betong senaste två åren och använde först Luna, sen Bosch, sen DeWalt. Tänkte vid det laget att det är skit samma, men! Jag måste slå ett slag för Milwaukees nya vita betongborrar, det liknar fan ingenting om man skulle jämföra dem med de tidigare nämnda! :crysmile:
Vet inte vad dem kostar i sådana paket då jag bara köpt styckes men de är fantastiska! Sopar verkligen banan så att säga!
/W
 
  • Gilla
Bulten37
  • Laddar…
B Bulten37 skrev:
Har slängt ihop dessa grejer än så länge, plus väntar på en Knipex elektroniktång 7803125 som jag fyndade på tradera. Vad säger ni om att köra på både minibultsax och en kraftavbitare. Fyller den mindre en funktion eller räcker endast minibultsaxen?

[bild]
Tjabba

Jag "investerade" i en kombo-tång för elarbete nämligen https://www.amazon.se/-/en/dp/B007C...=1644165377&sprefix=13+86+200+,aps,110&sr=8-1

En Knipex 1386200SB som klipper kablar, har en "spetstång" om än kort och kabelskalning för 1.5mm och 2.5mm. Den skulle i min värld vara mer prio än den ena avbitaren och spetstången.

Nåja jag är väldigt nöjd med den - kan vara att den ersatte att skala kablar med kniv och annat vansinne som jag höll på med.

Jag har inte provat SDS+ från BOSCH men däremot deras vanliga stenborrar (motsvarande set) de har fungerat utmärkt.
 
  • Gilla
Bulten37
  • Laddar…
W WilliamGW skrev:
Jag har borrat väldigt mycket betong senaste två åren och använde först Luna, sen Bosch, sen DeWalt. Tänkte vid det laget att det är skit samma, men! Jag måste slå ett slag för Milwaukees nya vita betongborrar, det liknar fan ingenting om man skulle jämföra dem med de tidigare nämnda! :crysmile:
Vet inte vad dem kostar i sådana paket då jag bara köpt styckes men de är fantastiska! Sopar verkligen banan så att säga!
/W
Vad är det för vita borrar du menar? Tänker du på multimaterialborr? Utan sds +/max?
Multimaterialborr är bra om du har lättbetong/ tegel och liknande.
 
X xxx.maws skrev:
Vad är det för vita borrar du menar? Tänker du på multimaterialborr? Utan sds +/max?
Multimaterialborr är bra om du har lättbetong/ tegel och liknande.
HILTI TE-CX borrset med 6 borr för sten och betong, visas bredvid förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


HILTI 7613023579243 Original TE-CX finns på amazon.de för 39 Euro - om man vill stila med premiummärke :)

Borrat sten, betong, lättbetong etc. mycket nöjd!
 
  • Gilla
hampasnöret och 1 till
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
[bild]

HILTI 7613023579243 Original TE-CX finns på amazon.de för 39 Euro - om man vill stila med premiummärke :)

Borrat sten, betong, lättbetong etc. mycket nöjd!
Tack men nu var det inte det jag efterfrågade.
Dessa fick storstryk mot bosch sds plus 7x på en youtubefilm jag kollade på så valde de sistnämnda.
 
X xxx.maws skrev:
Tack men nu var det inte det jag efterfrågade.
Dessa fick storstryk mot bosch sds plus 7x på en youtubefilm jag kollade på så valde de sistnämnda.
Aha - ja om Bosch är bättre än dom jag länkade så har jag svårt att se du kommer bli missnöjd. Inte använt SDS-borrar från Bosch utan "vanliga" vafan du det heter och dom fungerar ju utmärkt.

Du får gärna länka till videon om du har den nära till hands!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.