janwide
F fredrik_pe skrev:
Hej,

Har ett relativt nytt badrum, 2 år gammalt, där fogen runt klinkers i duschutrymmet släppt från plattorna samt spruckit. Det är även ett par plattor som ”vippar” när man lägger tyngd på dom. Tycker även att det på kort tid blivit en hel del mögel i fogarna..
Någon som har några teorier? Hantverkarna som gjort det ska komma och titta på det.

Mvh,
Fredrik
Hej. Hur gick det för dej med detta? Löste hantverkarna problemet och vad berodde det på?

janwide janwide skrev:
Hej. Hur gick det för dej med detta? Löste hantverkarna problemet och vad berodde det på?
Hej,

Nu är detta åtgärdat :)
Det visade sig att ytterligare ett badrum som gjorts med detta tätskikt fått samma problem, vilket adderade till hypotesen om att något inte stod rätt till med produkten.

Inspektion gjordes av hantverkare, återförsäljare (en av Sveriges större inom kategorin), samt producenten. Därefter började man ta upp plattor i duschen och såg att tätskiktet släppt. Hela golvet revs upp, flera kontrollmätningar för fukt gjordes och därefter har nytt tätskikt (annat fabrikat) och klinker lagts :)

Vad jag förstår så driver återförsäljaren, som också gjort tester på tätskiktet, reklamation mot producenten.
Men jag har ”nytt” badrum som gick på hantverkarens ”garanti”/ansvar.

Jag är nöjd!

/Fredrik

• Gilla
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.