Status
Tråden går ej att kommentera.
Tecknad dialog indikerar kontrast mellan expert och idiot för balans i diskussion. Humoristiskt, satiriskt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tabors39 och 16 till
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Vad är det för teorier du kommit fram till? Vart är din vetenskapliga forskningsrapport publicerad så vi kan ta del av den? Vad har du för bakgrund och utbildning?
Typiskt inlägg ifrån sekten klimat ivrarna. När man trampar dem på tårna. Framförallt bakgrund och utbildning. Hade jag kommit med en teori som passar herrskapet så hade ingen frågat om utbildning och bakgrund.

Jag har ingen teori och min bakgrund har inget med forskning eller klimat att göra. utbildningen är lika långt ifrån.

Men jag antar att du har en utbildning som har med klimat att göra och en bakgrund som forskare.
Eftersom du frågar.
 
  • Haha
  • Wow
kashieda och 4 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Alltså precis detsamma som du tycker om dem?
Bara med den skillnaden att jag inte säger något högt, för jag behöver inte försvara något.
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Är man per automatik nazist för att man förnekar att något som har hänt har hänt? Handlar inte det snarare om en ideologi?

Klimatförnekare är också ett konstigt begrepp. Det är väl ingen som förnekar att klimat finns?
Bra skrivet!
 
Claes Sörmland
MathiasS MathiasS skrev:
Det man undrar är varför en grupp människor konsekvent väljer att anamma en väldigt smal linje i alla frågor. Covid, 5g strålning, klimat, chemtrails och allt vad det nu är. Det verkar ha blivit en sport att hoppa på det tåget som inte alla andra åker på, bara för att alla andra inte åker på det. Eller, ja varför?
Det har du väl redan svaret på, det är de där som mobbades när du gick i skolan. De där individerna som tänker annorlunda än resten av klassen, killarna som inte vill spela fotboll när alla andra killar gör det, tjejen med den fula tröjan o s v. Nog känner du väl till denna till lilla grupp. Ofta hamnar dessa individer fel i sakfrågor och livet men ibland så blixtrar det till. Och ibland blir de ett hot mot samhället med sina annorlunda idéer, då ställs giftbägaren fram.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag har ingen teori och min bakgrund har inget med forskning eller klimat att göra. utbildningen är lika långt ifrån.
Du har ingen teori och kan inget om ämnet. Men hävdar att den teori forskarvälden är överens om är fel? Är det konstigt att folk få tycker att du är tokig och inte värd att lyssna på?
 
  • Gilla
  • Älska
Guzzi och 13 till
  • Laddar…
C
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag ser att TS har följt de upprörda tongångarna i den tyckande klassens tjatter efter Lena Anderssons ledartext härom dagen.

Det är väl ingen som blir kallad klimatförnekare i vardagen? Eller slänger ni detta begrepp i ansiktet på varandra på arbetsplatser och i hemmen? Inte i mina kretsar i alla fall.

"Klimatförnekare" är väl bara ett av många negativa epitet som används i den tyckande klassen för att försöka fula ut individer som är ens motståndare. Finns väl hur många liknande begrepp som helst som de olika sidorna använder för att vinna terräng för sin sida genom utmobbning.
Ja Lena Andersson gjorde något av det hemskaste som man kan göra i detta land. Det vill säga att skämta om eller tycka annorlunda än vad agendan ät satt till.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
C
D Daniel 109 skrev:
Du har ingen teori och kan inget om ämnet. Men hävdar att den teori forskarvälden är överens om är fel? Är det konstigt att folk få tycker att du är tokig och inte värd att lyssna på?
Vad är det för teori forskarvärlden är överens om?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Precis min poäng. Ytterligare en väldigt lång titel för att legitimera en uppfattning som 5000 forskare som inte behöver skryta med en titel redan kunnat avfärda baserat på forskningsresultat som utvärderats av 5000 andra forskare flera gånger.

Hur kom du fram till att det youtube och nobelprisdoktorn sa var rimligare än vad alla andra säger?
Jag lyssnar gärna på vad de som förespråkar klimatkris förespråkar, men också på motargument. Jag tycker det är rimligt att ta hand om naturen. Ibland blir det det som kommer från den sidan fel, det har inte regnat syra hittills som ett exempel 😅Sen tycker jag att det är märkligt att glorifiera ex. elbilar som lösningen med all den miljöförstörelse som den tillför. Även fast jag är ett fan av Tesla 🙂 Häst och vagn någon? Det som jag tycker är rimligt är en dialog och debatt utan att gå på personangrepp. Att kalla någon klimatförnekare är att stänga konversationen. Det känns barnsligt. Den dagen en klimatförespråkare och en klimatförnekare får TV tid att ordentligt debattera ämnet är jag nöjd. Men debatten är ensidig medialt.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
C.Ö: Att mänskligt orsakade koldioxidutsläpp har en signifikant påverkan på klimatet.
Med överens menar jag att en stor majoritet har den uppfattningen. Du kommer sannolikt att hitta enstaka individer som har andra teorier.
 
  • Gilla
Krille4 och 7 till
  • Laddar…
M
D Daniel 109 skrev:
Klimatförnekare är också ett konstigt begrepp. Det är väl ingen som förnekar att klimat finns?
Exakt, men det är ett rätt praktiskt begrepp, man vet att man har med en rätt klent begåvad person att göra som inte ens klarar av att hitta på ett adekvat okvädningsord om de som skall förlöjligas!

Alltså inget att spilla tid på då det inte är lönt att argumentera med idioter, de kommer bara dra ner en till sin egen nivå och bräda en med sin erfarenhet.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
C
Der bådar gott att IPCC nu har fått en ny ordförande. Han ställer sig inte bakom någon skräckpropaganda.
 
H Henrik Jern skrev:
Jag lyssnar gärna på vad de som förespråkar klimatkris förespråkar, men också på motargument. Jag tycker det är rimligt att ta hand om naturen. Ibland blir det det som kommer från den sidan fel, det har inte regnat syra hittills som ett exempel 😅Sen tycker jag att det är märkligt att glorifiera ex. elbilar som lösningen med all den miljöförstörelse som den tillför. Även fast jag är ett fan av Tesla 🙂 Häst och vagn någon? Det som jag tycker är rimligt är en dialog och debatt utan att gå på personangrepp. Att kalla någon klimatförnekare är att stänga konversationen. Det känns barnsligt. Den dagen en klimatförespråkare och en klimatförnekare får TV tid att ordentligt debattera ämnet är jag nöjd. Men debatten är ensidig medialt.
Det var surt regn, men man reglerade svavelhalter i bränsle, så det problemet har i orincip försvunnit. Om man inte gjort något då skulle problemen varit större nu än de var då.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Det är väl inte konstigt? Om du förnekar att förintelsen hände kommer jag kalla dig för nazist. Hävdar du att klimatet inte ändrats eller att vi människor inte varit orsaken ja då är man väl en klimatförnekare. Det är väl en epitet på de som tror så. Om du däremot som 96% av oss andra bara rycker på axlarna och på sin höjd köper klimatkompenserad ketchup ja då kallar jag dig normal.
Nu ska vi se...
om jag förnekar Förintelsen är jag Nazist.
Eftersom det var Nazisterna som orsakade Förintelsen. Med ditt resonemang skulle alla vara nazister eftersom vi vet att Förintelsen har skett.
 
  • Gilla
C.Ö
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.