298 054 läst · 2 173 svar
298k läst
2,2k svar
Klarar ni 7% ränta?
Men i verkligheten har priserna på många varor som ost, smör, mjölk och mycket annat återgått till nästan samma.Alfredo skrev:
Visst, svensk oxfile är numera skitdyrt men falukorv och sånt är inte 25 % dyrare, i vart fall inte där jag handlar.
Jag känner inte att det är så men kan absolut ha fel. Har du någon källa till att dessa tre varor återgått till nästan samma pris. Jag upplever nämligen alla tre som avsevärt dyrare än tidigare men det är som sagt bara min känsla.D Dilato skrev:
Va ?D Dilato skrev:
Ost smör och mjölk är fortfarande svindyrt ju, smör kan man ibland hitta nedsatt, men det är långt ifrån de priserna det var innan de stora höjningarna, mjölk ligger också några kronor upp och ost är ju riktigt dyrt.
Sen kan jag bara titta på mina egna matkostander, dom har inte sjunkit märkbart, dom är fortfarande betydligt höge än innan prisracet, men då köper jag inte speciellt grönsaker heller..
Undet senaste året har Arla familjefavoriter ost kostat 69 kr/kg på erbjudande hos Willys,Ica,coop, Lidl i stort sett varje vecka.Alfredo skrev:
Ibland även hushållsost.
Smör har på samma sätt kostat från 60 till 80 kr/kg (det har jag järnkoll på eftersom jag tillverkat över 25 kg Gee/skirat smör från billigt smör).
Mjölk kostar under 11 kr litern på Lidl och Willys.