Hej, jag bor i en bostadsrätt. I samband med att jag behövde fixa badrumsdörren för den var otroligt sne och gled upp av sig själv. Dvs justering av dörren och nytt foder. Så hände det som inte fick hända en kackelplatta närmast dörren sprack i hörnet. Vilka alternativ har jag?
Har redan kollat med föreningen och andra i huset, det finns inte likadana plattor att få tag på.
Bonus fråga flera platter har fula hål i sig från tidigare ägare som bytt duschväggar. Har någon tips på hur man kan få det att se snyggare ut? Vissa av hålen sitter på plattor inne i duschen.
Har redan kollat med föreningen och andra i huset, det finns inte likadana plattor att få tag på.
Bonus fråga flera platter har fula hål i sig från tidigare ägare som bytt duschväggar. Har någon tips på hur man kan få det att se snyggare ut? Vissa av hålen sitter på plattor inne i duschen.
Sprickan täcks bara delvis av dörrfodret, sedan är även bitarna i bilden lösa. Det vill säga sitter inte fast i väggen längre.Jonatan79 skrev:
Det sitter silikon i dom gamla hålen men det är väldigt iögonfallande eftersom kaklet är beige vitt och silkonet mörkgrått.
Ok. Du kan limma fast bitar eller lägg lite silikon i springorna. Samt lägg ny silikon med en färg som matchar kaklet.A AndraValet skrev:
Ja det är nog ingen dum ide faktiskt. Om jag limmar fast kakelbitarna måste det göras med kakelfix/fogmassa eller går det lika bra med typ två komponent epoxylim?Jonatan79 skrev:
Ska kolla vilka typer av silikon som finns som du säger kan man ju hitta någon som matchar kaklet.
Produkter som diskuteras: "epoxylim"

Epoxylim Gorilla
Härdar på 30 sekunder
149 kr inkl moms
Läs mer
Ett bra lim eller silikon duger för de som har spruckit. Kom ihåg att det ska vara våtrum/sanitetssilikon, kan finnas på små tuber.A AndraValet skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden