2 977 läst · 35 svar
3k läst
35 svar
Klämringskoppling utan ”kant”
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 407 inlägg
Tänker du då på typ pipefix eller liknande eller tycker/tror du att en "mässings-halvkoppling" (typ vatette) är bättre för detta än klämring?GK100 skrev:
Jag tänker mest på de som liknar gamla krysskopplingar, dvs röret genom klämma och packning. Klämman tar lätt upp lite dimensionsfel och är samtidigt bra på att fixera i längsled och sen tätar packningen bra när den komprimeras.Rickard. skrev:
Mässingstyperna kanske är lite bättre än klämring det är i så fall något man får avgöra från fall till fall. Generellt kanske de är det om någon mer ovan monterar jämfört med klämring som man ju får misshandla lite utom vanliga specarna skulle jag tänka mig.
Så de åt hållet du kallar Pipefix är vad jag främst tänker på här.
Jag testar med pipefix! Tack för alla tips! Spännande om det funkar☺️bifogar en bild på pipefix, ifall någon är intresseradGK100 skrev:Jag tänker mest på de som liknar gamla krysskopplingar, dvs röret genom klämma och packning. Klämman tar lätt upp lite dimensionsfel och är samtidigt bra på att fixera i längsled och sen tätar packningen bra när den komprimeras.
Mässingstyperna kanske är lite bättre än klämring det är i så fall något man får avgöra från fall till fall. Generellt kanske de är det om någon mer ovan monterar jämfört med klämring som man ju får misshandla lite utom vanliga specarna skulle jag tänka mig.
Så de åt hållet du kallar Pipefix är vad jag främst tänker på här.
Väljer du den får du då som sagt se till att änden du drar den mot inte är av typen avsedd för klämring utan en som är plan och inte vass.C chali405 skrev:
Om du ser på MMA halvkopplingar är de inte känsliga för hur änden är gjord men de greppar inte så lätt som den du visar. Det är ett alternativ om du inte lyckas med Pipefix.
Produkter som diskuteras i tråden