Fullmakten du ger är bara för att läsa ut hur många kw timmar du använder. Inte att byta leverantör..

• Gilla
jnse och 1 till
  • Laddar…
B ByggareBob99 skrev:
ok
Du har ju gett fullmakt behöver dem inte fråga LRhur?
Har du läst fullmakten? Det står att den INTE avser ngn flytt av elabbonemang. Utan insamlande av uppgifter.

• Gilla
jnse
  • Laddar…
Nu har för övrigt min förbrukning i greenely rättat till sig.
Diagram som visar elförbrukning med värden 28,2 kWh för användarens hem, 65,5 kWh genomsnitt, 43,1 kWh topp 20%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ganska happy ändå medförbrukningen.. Kanske mina 6,5kwh med batterier hjälper.

• Gilla
Thomas Adrian
  • Laddar…
Med risk för att bli lite OT. Jag fick min januarimånad av greenley och den visade 1776. (Bara hushållsel. Har ved för värme och varmvatten) och medelvärdet för liknande var 1650. Dvs strax under. Hade valt annan panna i inställningarna först. Sen kamin men med samma resultat. Vet att min förbrukning är rätt hög så 1650 som jämförelse verkar inte rätt. Fel val i inställningen angående panna? Eller är jag inte så slösaktig trotts allt?

7ender
Det har varit stora fördröjningar av datan i Greenely, ibland veckor. Frustrerande när man håller på och trimmar in värmesystemet. Dom skyller på nätägaren EON. Nu har jag upptäckt att förbrukningen på timnivå finns på EONs sajt/app med en dags fördröjning. Vet inte om det är för att jag även är elkund där.

Logga in på ”mina sidor” på energibolaget, betydligt bättre, tycker Greenly är seg och plottrig, eller skaffa en egen energidisplay

Papphammar666 lilllasrne skrev:
Jämför med vårat innan byte till bergvärme

30t kw/h med direktel
Efter byte ca. halva ..
140+70m2 huset från 1971
Nya fönster
Isolerat vinden
Bytt vent till f-system
Konverterat allt själv el tagit hjälp?

Ett par Ikea sparsnäs till exempel. En på totalen och en på VPn.

M Marcus Lindberg skrev:
Konverterat allt själv el tagit hjälp?
La ut allt jobb ... 220t helkovertering med pump och hål

• Gilla
Marcus Lindberg
  • Laddar…
lopec
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Ett par Ikea sparsnäs till exempel. En på totalen och en på VPn.
OT, men var tog den ivägen förresten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.