28 025 läst · 114 svar
28k läst
114 svar
Kaxig låda i kontrast mot sekelskifteshusen på Värmdö - Grand Designs
På konsumentens sida
· 3 111 inlägg
Johan och Andina bygger sitt drömhus på en klippa på Lagnö, en minimalistisk kub mitt bland alla grosshandlarvillorna från förra sekelskiftet. Kostnaderna för husbygget drar iväg på grund av överraskningar vid markarbetena och idésprutan Johan som inte vill tumma på en enda idé som poppar upp i hans huvud.
Du kan läsa artikeln här: Kaxig låda i kontrast mot sekelskifteshusen på Värmdö - Grand Designs
Du kan läsa artikeln här: Kaxig låda i kontrast mot sekelskifteshusen på Värmdö - Grand Designs
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Har inte sett hela programmet än, men varför utanpåliggande uttag utomhus, förtar lite av det minimalistiska och den genomtänkta känslan.
Har sett klart nu och tycker det blev bra utvändigt, invändigt var det väl lite saker som inte var i min smak.
Trodde i början av programmet att det skulle vara en 9x2,7 m ruta, inte ett skjutparti i den där formen. Det hade varit mer intressant! Hörde om ett hus med 18x3 m fönster, i en ruta, det hade varit något.
Har sett klart nu och tycker det blev bra utvändigt, invändigt var det väl lite saker som inte var i min smak.
Trodde i början av programmet att det skulle vara en 9x2,7 m ruta, inte ett skjutparti i den där formen. Det hade varit mer intressant! Hörde om ett hus med 18x3 m fönster, i en ruta, det hade varit något.
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Som allt annat så är svaret "beror på". Tillgängligheten för allmänheten var/är mycket begränsad och det dräller av byggnader med samma läge i närheten. Då blir det lättare.joakim_j skrev:
Stackars grannar säger jag bara.
Skulle gråta blod av att få det där kubiska svarta spektaklet som granne.
Skulle gråta blod av att få det där kubiska svarta spektaklet som granne.
Jag reagerade på alla ändringar, större fönster här osv. Finns inte ett bygglov som man måste efterleva beträffande fönsters storlek och placering?
Som småbarnsförälder så blev jag lite förvånad över hur lätt barnet kan ”rymma” ned till vattnet. Eller så har man uteslutit dessa avspärrningar inför filmandet?
Planlösningen med föräldrasovrummet där uppe och resten av sovrummen där nere? Dom minsta barnen vill man väl alltid ha i rummet bredvid, inte ensam på en annan våning. Eller misstolkade jag planlösningen?
Som småbarnsförälder så blev jag lite förvånad över hur lätt barnet kan ”rymma” ned till vattnet. Eller så har man uteslutit dessa avspärrningar inför filmandet?
Planlösningen med föräldrasovrummet där uppe och resten av sovrummen där nere? Dom minsta barnen vill man väl alltid ha i rummet bredvid, inte ensam på en annan våning. Eller misstolkade jag planlösningen?