117 573 läst · 588 svar
118k läst
588 svar
KarlsonHus - erfarenheter?
Detta var det värst jag har hört.
Har samtliga pengar som ni betalt till Karlssonshus överförts vidare till MM eller har dom behållt en del för sig själva?
Det kan vara så att det redan finns en skuld till MM. Man gör sedan ännu en beställning av hus innan man betalt den förra. Självklart tar då leverantören dess pengar som delikvid för sina förfallna fakturor, även om Karlssonshus skriver att det avser ett förskott på nästa leverans
Jag ser inte detta som något annat än bedrägeri. Sedan om det är Karlssonshus VD, MM´s VD eller kanske till och med er rådgivare på banken som felat, det skulle en utredning få avgöra. Hade jag varit i ert ställe hade jag helt enkelt polisanmält händelsen.
Har samtliga pengar som ni betalt till Karlssonshus överförts vidare till MM eller har dom behållt en del för sig själva?
Det kan vara så att det redan finns en skuld till MM. Man gör sedan ännu en beställning av hus innan man betalt den förra. Självklart tar då leverantören dess pengar som delikvid för sina förfallna fakturor, även om Karlssonshus skriver att det avser ett förskott på nästa leverans
Jag ser inte detta som något annat än bedrägeri. Sedan om det är Karlssonshus VD, MM´s VD eller kanske till och med er rådgivare på banken som felat, det skulle en utredning få avgöra. Hade jag varit i ert ställe hade jag helt enkelt polisanmält händelsen.
KarlsonHus har behållit en del pengar själva eller rättare sagt lagt dessa pengar på andra saker. Jag förstår hur du resonerar, men i avtalet företagen emellan står det att MM-hus ska skuldsanera KarlsonHus. Jag röstar för att alla felat och det gäller så klart oss själva också. Polisanmälan har jag inte ens tänkt på, men det låter som en god idé. Tack för tipset!
Det är intressant att se hur många fel/misstag som måste begås för att man ska råka så här illa ut. En liten varning någonstans i kedjan hade fått oss att backa från förskottsbetalning. KarlsonHus VD har skrivit att om vi inte får ut huset genom konkursförvaltaren så ska han ordna ett nytt hus på något annat sätt.
Administrator
· Skåne
· 7 897 inlägg
Karlsonhus VD tycker jag verkar vara en väldigt vettig person, så jag tror faktiskt att han gör som han säger. Jag håller tummarna för er!