PCM:en duger fint jag har haft en i ett par år, sågat foder, parkett, trall, panel, reglar jag e nöjd. Lasern suger men man klara sig bra utan den
Såg att bauhaus hade PCm 8s till samma pris som cheapy denna veckan borde man ine få 15% pris garanti på Cheapy då. alltså sågen för en 2300 eller vad det hamnar på?
Deras prisgaranti gällde väl även om andra butiker hade kampanj?
Har ju redan köpt mig en pcm 8s men amn kanske kan gå och få mellanskillnaden tillbaka ändå
Deras prisgaranti gällde väl även om andra butiker hade kampanj?
Har ju redan köpt mig en pcm 8s men amn kanske kan gå och få mellanskillnaden tillbaka ändå
Har ännu inte bestämt mig för vilken såg jag skall ha. Har läst en hel del här på forumet samt även kollat runt på olika sågar.GCM.en lockar en hel del, men den kostar kring 5000 med bord.
Talade med en säljare som höjde Metabo KGS 216 till skyarna och menade att den var minst lika bra som GCM 8S. Jag är dock lite tveksam där även om jag inte riktigt vet hur bra Metabon är. Men den är betydligt billigare och räcker kanske för mina behov.
Var inne på Swedol och tittade idag.
Där har de en Hitachi C 8FSE inklusive bord fr 4998kr.
Jag har faktiskt inte tittat på Hitchi innan, men den verkar vara helt ok. Ungefär samma pris som Boschen.
Någon här som har erfarenhet eller vet om Hitachin är något att satsa på.
Enligt specen sågar Hitachin lite större bitar, men har lite klenare motorstyrka. Bosch har 1400 watt, Hitachin har 1050
Motorstyrkan kanske inte spelar någon större roll.
Länk till bägge sågarna
http://www.handla.swedol.se/shop/showItemList.asp?IT3=148
Bosch eller Hitachi?
Talade med en säljare som höjde Metabo KGS 216 till skyarna och menade att den var minst lika bra som GCM 8S. Jag är dock lite tveksam där även om jag inte riktigt vet hur bra Metabon är. Men den är betydligt billigare och räcker kanske för mina behov.
Var inne på Swedol och tittade idag.
Där har de en Hitachi C 8FSE inklusive bord fr 4998kr.
Jag har faktiskt inte tittat på Hitchi innan, men den verkar vara helt ok. Ungefär samma pris som Boschen.
Någon här som har erfarenhet eller vet om Hitachin är något att satsa på.
Enligt specen sågar Hitachin lite större bitar, men har lite klenare motorstyrka. Bosch har 1400 watt, Hitachin har 1050
Motorstyrkan kanske inte spelar någon större roll.
Länk till bägge sågarna
http://www.handla.swedol.se/shop/showItemList.asp?IT3=148
Bosch eller Hitachi?
Tror nog att Metabon är inriktad på lister och laminatgolv. enl specen klarar den bara 36mm tjocklek vid 45graders gering. I verkligheten är det kanske som på GCM8 som anger 43mm att den klarar några mm till men jag har svårt att tänka mig att om den är specad för 36mm att den klarar 45mm. Kanske det finns någon som kan bekräfta/dementera.knipo skrev:
Om du köper ett fullt OK bord från tex Classe och sågen från Axminster så landar du nog på runt 4k för ett GCM8-paket hemlevererat