PCM:en duger fint jag har haft en i ett par år, sågat foder, parkett, trall, panel, reglar jag e nöjd. Lasern suger men man klara sig bra utan den

Sollet skrev:
Ni som har stenkoll på var man ska leta på nätet, är DUB de som har bästa pris på denna maskinen just?
kolla UK tråden

GCM 8s och GTA3700 är den bästa investering jag gjort, och då har jag ändå en del Festool. Det är det första jag skulle köpa (efter skruvdragare) om huset brann ned.

tallmilan skrev:
GCM 8s och GTA3700 är den bästa investering jag gjort, och då har jag ändå en del Festool. Det är det första jag skulle köpa (efter skruvdragare) om huset brann ned.
Den bästa alltså! Bättre än huset du bor i? :)

Ja, huset är ju för litet, annars skulle jag ju inte behöva köpa en såg för utbyggnaden. Dessutom kan jag lätt flytta på sågen, huset skulle jag vilja flytta lite på men det verkar svårt ...
:)

Jag lyckades komma över GCM8s+ GTA2600 på K-rauta i växjö igår för 4295:- , Det fanns ett antal kvar.

Mikael_L
ante75 skrev:
Jag lyckades komma över GCM8s+ GTA2600 på K-rauta i växjö igår för 4295:- , Det fanns ett antal kvar.
Var det GCM800 eller GCM8 ?

"Var det GCM800 eller GCM8 ?"
Det var GCM8S, Har jag missat något?

Det finns, som kanske inte alla är medvetna om, en 'enklare' modell av GCM8 som heter GCM800 som kommer med mer grovtandad klinga och saknar laser och snabbtving om jag minns rätt.

Mikael_L
Precis.
GCM800s är säkert ett bra köp också, men ifall prisskillnaden skulle vara så liten som någon enstaka hundring så känns det som att bara klingans tandning motsvarar priset.

Jula säljer Dewalt DW770 för 2995kr men det går att få den för "2700kr".

Köp även något för minst 5kr och betala med Jula-kortet så får du tillbaka 300kr i värdecheckar (gäller jan-feb).

Såg att bauhaus hade PCm 8s till samma pris som cheapy denna veckan borde man ine få 15% pris garanti på Cheapy då. alltså sågen för en 2300 eller vad det hamnar på?

Deras prisgaranti gällde väl även om andra butiker hade kampanj? :(

Har ju redan köpt mig en pcm 8s men amn kanske kan gå och få mellanskillnaden tillbaka ändå :p

Har ännu inte bestämt mig för vilken såg jag skall ha. Har läst en hel del här på forumet samt även kollat runt på olika sågar.GCM.en lockar en hel del, men den kostar kring 5000 med bord.
Talade med en säljare som höjde Metabo KGS 216 till skyarna och menade att den var minst lika bra som GCM 8S. Jag är dock lite tveksam där även om jag inte riktigt vet hur bra Metabon är. Men den är betydligt billigare och räcker kanske för mina behov.
Var inne på Swedol och tittade idag.
Där har de en Hitachi C 8FSE inklusive bord fr 4998kr.
Jag har faktiskt inte tittat på Hitchi innan, men den verkar vara helt ok. Ungefär samma pris som Boschen.
Någon här som har erfarenhet eller vet om Hitachin är något att satsa på.

Enligt specen sågar Hitachin lite större bitar, men har lite klenare motorstyrka. Bosch har 1400 watt, Hitachin har 1050
Motorstyrkan kanske inte spelar någon större roll.
Länk till bägge sågarna

http://www.handla.swedol.se/shop/showItemList.asp?IT3=148

Bosch eller Hitachi?

knipo skrev:
Talade med en säljare som höjde Metabo KGS 216 till skyarna och menade att den var minst lika bra som GCM 8S. Jag är dock lite tveksam där även om jag inte riktigt vet hur bra Metabon är. Men den är betydligt billigare och räcker kanske för mina behov.

[länk]

Bosch eller Hitachi?
Tror nog att Metabon är inriktad på lister och laminatgolv. enl specen klarar den bara 36mm tjocklek vid 45graders gering. I verkligheten är det kanske som på GCM8 som anger 43mm att den klarar några mm till men jag har svårt att tänka mig att om den är specad för 36mm att den klarar 45mm. Kanske det finns någon som kan bekräfta/dementera.

Om du köper ett fullt OK bord från tex Classe och sågen från Axminster så landar du nog på runt 4k för ett GCM8-paket hemlevererat

GCM8S finns tillsammans med GTA2600 för 359 pund hos Lawson.. Exkl. frakt...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.