Uffe_Ulrika skrev:
Så idag kom min GCM 8S. Var egentligen ute efter en "tyst" såg, men priset på denna tillsammans med GTA3700 sågbordet gjorde att jag var tvungen att slå till.

Sen är det svårt att förklara för små toddlers vad en gersåg egentligen är :) Så länge den står hemma i en överfull lägenhet i väntan på bygget ska dra igång så får väl det här funka - Yeehaa! (This stunt is performed in a parent controlled environment by professional stunttoddlers. Please do not try this at home.)
1. Fantastisk bild!!
2. Vad fick du ge för såg+bord? Var?

Står själv i valet och kvalet nu..

Jag vet ytterligare en till här på forumet som blivit lycklig ägare av en GCM8:a då det stog två i mitt garage tills i går... ;)

Ett tips, verktygsboden tar 2795:- för DW707 nu.

Coop Bygg 2995:- för PCM8an.. ;)

Silvan (by night) alltså bara ikväll:

Bosch PCM8S 2799:-

Om någon är sugen .. tro jag ska ta den. Vet ni någon bra anledning till att jag inte ska göra det så säg det nu. ;)

Harald Nyborg säljer PCM 8S för 2.598 riksdaler (kampanj). Skriv ut denna sidan (länk till deras hemsida) och visa upp den på Bauhaus så betalar du bara 2.286 kr tackvare deras prisgaranti. Det gjorde jag :p Nu förutsätter detta förstås att både Harald och Bauhaus finns inom räckhåll... men någon kan kanske ha nytta av tipset?

Smeddie skrev:
Silvan (by night) alltså bara ikväll:

Bosch PCM8S 2799:-

Om någon är sugen .. tro jag ska ta den. Vet ni någon bra anledning till att jag inte ska göra det så säg det nu. ;)
Skulle väl vara för att du vill ha en GCM8 kanske :p

Uffe_Ulrika, då slapp ni Metabo/Elektra-Beckummonstret då. Det finns f.ö. i ytterligare ett namn: Niko, som förs av Hitachi. GCM8 känns mer up to date.

He he, jo jag slapp monstret, men det satt hårt inne. Avgörande var att (enligt spec) så kan man inte gera/luta mer än +- 45 grader på Metabon & Co. Erfarenheten säger att Murphy ser till att man behöver någon grad till...

alexaGBG: Jag köpte prylarna via en person i branchen så det är tyvärr inget allmänt erbjudande.

Mikael_L: Jo det blir lite vardags-edge ibland. Skulle man hålla "den lilla marodören" med anhang borta från allt så får jag nog hamstra gaffa-tejp.).

Undrar om folk förstår vilket inflytande detta forumet har på många. Gissa vad mycket Hitachi spikpistoler det blev på Tradera efter tipset som kom upp här... Kanske samma med denna sågen.

Uffe_Ulrika skrev:
Undrar om folk förstår vilket inflytande detta forumet har på många. Gissa vad mycket Hitachi spikpistoler det blev på Tradera efter tipset som kom upp här... Kanske samma med denna sågen.

Det ÄR samma med sågen! ;)

Jag fixade en till mig och vips så ville en polare ha en...

Vad är skillnaden mellan GCM och PCM 8 ? kvalitetsmässigt alltså i fakta, att PCM är blå och för proffs är jag med på.
Det skiljer lite i gervinlar och så til den blåes fördel och det känns avgörande nog för mig.

Det är just kvaliteten som är den springande punkten. En blå Bosch-maskin är konstruerad för daglig användning i minst tre år (så lång är garantin) medan en grön maskin är tänkt att användas mindre ofta av glada amatörer.

coss skrev:
Vad är skillnaden mellan GCM och PCM 8 ? kvalitetsmässigt alltså i fakta, att PCM är blå och för proffs är jag med på.
Det skiljer lite i gervinlar och så til den blåes fördel och det känns avgörande nog för mig.
PCM klar ibland mer på pappret än proffsvarianten MEN GCM8:an klarar mer än det står i specen!

GCMen är bra mycket rejälare/stabilare också, inte att förglömma! :)

Mikael_L
Jag misstänker att tillgången på reservdelar kommer vara tryggad längre än jämfört med hobbymaskinerna. Inget jag egentligen har koll på, men för att få proffsens förtroende så ska man nog föra delar länge, inte säkert att Bosch tänker på samma sätt med de gröna maskinerna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.