Snailman
Jag har en GCM8S som jag köpte i höstas, jättenöjd!

Kikade runt på nästan alla maskiner på marknaden, i olika prisklasser, innan jag bestämde mig. Ursprungligen tänkte jag nöja mig med en 500 kronors, men jag konstaterade snabbt att dessa inte skulle tillfredställa mig varken med sågresultat eller livslängd... GCM10 var för klumpig, därav valet av GCM8.
Jag ska inte bygga ett helt hus, men väl ett nytt altandäck & en 15 kvm friggebod samt lite innerenovering såsom laminatgolv och mindre byggnationer. Hade jag varit i tagen att bygga ett helt hus, hade jag valt GCM10.

Idag köpte jag en Bosch GKS160, den minsta cirkelsågen i blå serien.. Fortfarande oupppackad, men den såg helt ok ut i butik.

F-n, fick inte mina grejor idag...
...hoppas jag får dom innan helgen så jag kan jobba lite! ;)

Då var en helg med Cirkelsågen avklarad och jag är toppennöjd än så länge.
Blev tom. perfekt att köra med på frihand efter streck och sågade perfekt efter markeringen på bordet.
Ska även prova att koppla damsugaren till den då spånutblåset verkade effektivt.

Rekomenderas!

Jag köpte GCM 8S i höstas och kan bara konstatera att det var jäkligt dumt att jag inte köpte den tidigare, den täckar alla mina renoveringsbehov. Den är väldigt precis gämfört med alla budgetvarianter som finns där ute. Du kommer bli störtnöjd med den!!!

wagis skrev:
Jag köpte GCM 8S i höstas och kan bara konstatera att det var jäkligt dumt att jag inte köpte den tidigare, den täckar alla mina renoveringsbehov. Den är väldigt precis gämfört med alla budgetvarianter som finns där ute. Du kommer bli störtnöjd med den!!!
Bara den kommer tillrätta då transportbolaget slarvat bort min låda... :(

FredrikR skrev:
Jag har en GKS65, den har inte gått bet hittils, köpte en 1400mm styrskena till den, har funkat bra till att kapa skivor och klyva tak och golvbräder.

Köpte en GCM10SD med tillhörande stativ i samma veva, ångrar mig inte även om det kostade en 'slant', GCM8an hade precis kommit då och att den 10an tar lite grövre dimensioner tilltalade mig inför kommande projokt. :)

Lycka till med dina val och köp!
Vad kostar en styrskena till Boschen egentligen ?

Runt 900:- har jag för mig jag betalade för den.

GCM 8S är kloc rent bra Kap/ger såg.
Jag har däremot bytt ut 3st.p.g.a lasern strular.
Dock har Bosch fixat detta mkt.snabbt o snyggt.

Kan rekomenderas till alla.
Även priset.

P.Hagel skrev:
GCM 8S är kloc rent bra Kap/ger såg.
Jag har däremot bytt ut 3st.p.g.a lasern strular.
Dock har Bosch fixat detta mkt.snabbt o snyggt.

Kan rekomenderas till alla.
Även priset.
Hur strulade din.?
Vi har nämligen också en som jag tycker lasern är lite racklig på.. Det känns som om den "vandrar" så man får justera om den då och då..

Är GCM 8S för "liten" för ett helt husbygge?
Snickarna hjälper till att resa stommen och lägga på taket. Resten ska vi göra själva.
Är det bättre att gå upp en storlek och välja GCM 10? Eller Dewalt 707?

Vad är det som skiljer mellan GCM 10 och GCM 10 SD? Ganska stor prisskillnad

GCM 8 och DW 707 är väl jämförbara i storlek. GCM 10 är ju större. Skulle jag köpa idag skulle jag inte välja DW707, utan en GCM10 av de tre du räknar upp.

Beijer har en GCM10 för 3870 kr, är det ett bra pris.
Jag bör väl köpa en extra klinga med en gång, för lite finsågning (parkett, lister mm). Eller är sågen för "grov" för det?

Swedol har en GCM10 S för 4995kr, vad är det för skillnad på dessa sågar? Skiljer sig dem åt när det gäller tillverkningsland?

bergstrollet skrev:
Beijer har en GCM10 för 3870 kr, är det ett bra pris.
Jag bör väl köpa en extra klinga med en gång, för lite finsågning (parkett, lister mm). Eller är sågen för "grov" för det?
Den är alldeles säkert inte för grov för sådant arbete.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.