Motivationen stiger när målet är i sikte säger jag bara. Allt blir så mycket roligare då.

Det blev riktigt fint, dock grymt besviken på tempot på sistone - badrumsbygget har ju avancerat med blixtens fart.
På bild 180 så ser det ut som pex:en är synlig mellan vägg och koppling, det finns kopplingar som gör pex:en "osynlig" i övergång mellan vägg och kopparrör.
Tack!
Ja jag ber om ursäkt att jag tagit av mig Skalman-kepsen :)

Jo PEX:en är synlig, tycker inte det stör. Så ser det ju f.ö. ut på de flesta nybyggen t.o.m. :)

Där ser man, visste inte att man gjorde så vid nybygge också.
Nej det stör inte, tänkte bara tipsa om alternativ koppling.
Solen lyser väl knappas på pex:en där den sitter så det ska ju inte vara någon fara.

A
spocks_beard skrev:
Hur menar du?
Det är utanför duschen och skyddat med våtrumsfärg, så visst funkar det :)
Försöker övertala sambon att vi ska ha det men det går så där... Om jag fattar det rätt så använde du våtrumsfärg under skivan och limmade på den eller?

Ja jag körde med våtrumsfärg på gipsen, sen limmade och spikade jag fast skivan med dyckert.
Sen är skivan målad med våtrumsfärg och den slutliga väggfärgen.

Härlig tråd! Jag har lärt mig massor av bilderna med tillhörande bildtext. Tackar och bockar!

Själv är jag i fas ett av ett badrumsbygge dvs jag har rivit ut allt och reglat upp nya väggar. Kanske kan bli klart i år?

Fort och illa kan ingen gilla, sakta och väl slår ingen ihjäl.

:)

... för efter tio år är plastmattan avskriven som fuktspärr...:)

Skönt att det finns fler som tar gott om tid på sig..vi (jag) har hållt på i 5 månader nu. Målet är att vi ska premiärbada i påsk. Börjar bli bråttom nu..;)

Vårt dubbla våtrumsprojekt fyllde ett år i mars men det går sakta men säkert framåt på rätt kurs. Enda misstaget vi gjort hittils har varit att vi var ambitiösa nog att spackla skarvar etc på våtrumsskivorna och dessutom med sk våtrumsspackel. Nån månad senare hade dom satt upp skyltar i butiken att den inte skulle användas under kakel så jag fick skrapa bort de tjockaste lagren (men det satt så hårt att skivan gick sönder innan spacklet lossnade).

Andra minnesvärda misstag (som rättats till) var elektrikern som la värmeslingan under armeringsnätet och flytspackelkillen som missade att täta överallt varpå en hel del flytspackel rann ner i bjälklaget. Så det står 2-1 till hantverkarna i klantighet - än så länge... :D

Paddy armeringsnätet ska vara närmast spånskivan för att fylla sin funktion!

nino skrev:
Paddy armeringsnätet ska vara närmast spånskivan för att fylla sin funktion!
Ja, jag vet. Det var därför vi rättade till det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.