D Dilato skrev:
Det är en riktig spis som använder alla tre faser och har ingen effektbegränsning alls (det finns inte ens någon inställning för att begränsa effekten).
MJA...
effektreglering finns och är automatisk per sida/modul
aktiveras när den totala effekten på den fasen överskridits
värmeläget för de påverkade zonerna ändras mellan två nivåer

fyi
vänster fram 3600W
W och vänster bak 2800W

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Den har tillräckligt hög totaleffekt, 11 kW, för att inte lida av de begränsningar som BSH's fuskspisar har.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Den har tillräckligt hög totaleffekt, 11 kW, för att inte lida av de begränsningar som BSH's fuskspisar har.
den reglerar ner rätt rejält i alla fall

returen returen skrev:
MJA...
effektreglering finns och är automatisk per sida/modul
aktiveras när den totala effekten på den fasen överskridits
värmeläget för de påverkade zonerna ändras mellan två nivåer

fyi
vänster fram 3600W
W och vänster bak 2800W
Det har du rätt i, men det märks inte för man kör aldrig på full effekt två zoner (vänster fram & bak eller höger fram och bak) samtidigt.

Själv kör jag i princip alltid Vänster fram = stekpannan och höger bak = koka potatis (för skätter det massa vatten på panelen i mitten fram så stänger den av sig).
När det kokat upp (2 minuter eller så) så ligger man på typ nivå 4-5 av 9 för att hålla koket igång.

Bild av instruktioner för effektreglering och kokkärlstips på en induktionshäll, inklusive en skiss och tabell med kokzoners effektnivåer och materialråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

returen returen skrev:
den reglerar ner rätt rejält i alla fall
"Rejält" vet jag inte om jag håller med om. 3600W per halva borde den klara om man ansluter den till tre faser. Det är dubbelt så mycket som gängse Bosch/Siemens.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
"Rejält" vet jag inte om jag håller med om. 3600W per halva borde den klara om man ansluter den till tre faser. Det är dubbelt så mycket som gängse Bosch/Siemens.
Den gör den också, kolla tabellen ovan så ser du att höger zoner tillsammans på reduserat läge är 2 * 1800 W = 3600W
Vänster zoner är 2300 + 1400 = 3700W i reduserat läge.
Reduceringen slår bara till när man tar ut hög effekt per zon, och det gör man inte under normal matlagning.
Ugnen ligger på egen fas.

B Boko57 skrev:
Det var tydligen ingen enkel fråga jag ställde. . . .
Hitintills bara 53 svar, tror jag. På detta forum räknas det som en oerhört enkel fråga. Normalt för en fråga om el är ganska precis det 10-dubbla.

• Haha
avh67f och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
från 6400W till 3600W tycker jag är rejält

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.