1 021 läst · 52 svar
1k läst
52 svar
Kan spisen anslutas?
Den spisen jag tänkte köpa heter Electrolux EKI7553BTX och det står inget i manualerna och fotot på baksidan av spisen är ör dålig upplösning för att se möjliga inkopplingar. Därför vände jag mig till kundtjänst på Electrolux och fick följande svar:
Våra spisar går att koppla om till nedan sätt 🙂 :
230V
1x25A, enfas + jord och nolla
2x20A tvåfas + jord och nolla
3x16A trefas + jord och nolla
400V
2x20A tvåfas + jord
3x16A trefas + jord //Alice
230V
400V
2x20A tvåfas + jord
Är det en EKI så måste du se till att du har nollan fungerandeB Boko57 skrev:Den spisen jag tänkte köpa heter Electrolux EKI7553BTX och det står inget i manualerna och fotot på baksidan av spisen är ör dålig upplösning för att se möjliga inkopplingar. Därför vände jag mig till kundtjänst på Electrolux och fick följande svar:
230V
400V
2x20A tvåfas + jord
Sen är det bra att du kopplar faserna rätt så rotationen blir åt rätt håll. Annars går varmluftsfläkten baklängesB Boko57 skrev:Idag har jag en spis som är ansluten till 3-fas 3x16A. Se bilder så ser ni hur den är inkopplad.
Jag tänkte köpa en ny spis och där säger leverantören att den kan kopplas in enligt 3x16A 3-fas + jord.
Vad jag kan se så har jag en nolla också vilket gör mig lite förvirrad om den nya spis går att koppla in till det jag har utan att ansluta nollan?
Jag ska tillägga att jag inte tänkte mixtra med detta själv men vill veta innan jag köper spisen att den kan kopplas in utan en massa problem.
Det tror jag inte på, det där är en induktionsspis och dom kan inte köras utan nolla.B Boko57 skrev:Den spisen jag tänkte köpa heter Electrolux EKI7553BTX och det står inget i manualerna och fotot på baksidan av spisen är ör dålig upplösning för att se möjliga inkopplingar. Därför vände jag mig till kundtjänst på Electrolux och fick följande svar:
230V
400V
2x20A tvåfas + jord
Då har nog inte Alice koll på produkterna dom säljer. Det finns inga spisar där nollan är valbar, eftersom det betyder att den går på både 230 och 400V. Dessutom står det uttryckligen i produktinformationen: "Spänning, V 230" vilket alltid kräver nolla.B Boko57 skrev:Den spisen jag tänkte köpa heter Electrolux EKI7553BTX och det står inget i manualerna och fotot på baksidan av spisen är ör dålig upplösning för att se möjliga inkopplingar. Därför vände jag mig till kundtjänst på Electrolux och fick följande svar:
230V
400V
2x20A tvåfas + jord
Men då din nuvarande spis också kräver nolla så kommer det inte bli några problem.
Det är ju helt uppenbart att elementspänningen är 230V. Hur skulle det annars finnas ett alternativ i inkopplinganvisningarna med en fas/230V?returen skrev:
Hade det varit en 400V-spis skulle inkopplingsalternativen sett ut så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dvs två eller tre faser. Inte en.
det alternativet med byglingar har inte TS på sin spis så lura nu inte TS dettauseless skrev: