Hej!
Första gången jag skriver här så hoppas jag har valt rätt forum.
I vår förening har vi takkupoler på innergården som skulle behöva lite kärlek. Det är som två lager med plexglas varav det yttre ser avtagbart ut. De är av äldre modell så alla företag som vi varit i kontakt med säger att sånna inte tillverkas längre och ingen vill reparera. Anledningen till att vi inte vill byta ut är att grannföreningen gjorde en totalrenovering av sin innergård och det visade sig att gårdsbjälklaget var i dåligt skick. Enligt vår underhållsplan ska en provgrop göras 2038 för att se skicket på det.
Så min fråga är, skulle man kunna reparera det själv på något sätt? Jag tänker typ en bit av plexiglas och forma in den i hålet med värmepistol och lim.
Första gången jag skriver här så hoppas jag har valt rätt forum.
I vår förening har vi takkupoler på innergården som skulle behöva lite kärlek. Det är som två lager med plexglas varav det yttre ser avtagbart ut. De är av äldre modell så alla företag som vi varit i kontakt med säger att sånna inte tillverkas längre och ingen vill reparera. Anledningen till att vi inte vill byta ut är att grannföreningen gjorde en totalrenovering av sin innergård och det visade sig att gårdsbjälklaget var i dåligt skick. Enligt vår underhållsplan ska en provgrop göras 2038 för att se skicket på det.
Så min fråga är, skulle man kunna reparera det själv på något sätt? Jag tänker typ en bit av plexiglas och forma in den i hålet med värmepistol och lim.
Läste noggrannare anledningen varför ni inte ville byta och kan förtydliga lite hur jag tänker, det finns många olika varianter på kupoler och chansen är rätt bra att man man kan hitta nya som passar på befintliga ramen utan nämnvärd modifikation. Egentligen bara skruva bort bef och lyfta dit och skruva fast dom nya.
Klicka här för att svara
Populärt i forumet
-
3 år gammalt Assa Abloy lås till entrédörren har plötsligt problem
Fönster & Dörrar -
Såga upp hål i källarvägg för fönster.
Fönster & Dörrar -
Fått nya fönster - är detta OK?
Fönster & Dörrar -
LURAD! Byggone / Nordens Gård / Conrevo
Fönster & Dörrar -
Kan man reparera takkupol av plexiglas?