Förutsättningen är att vi ska lägga om hall golvet. En niten bit ca 1,5 kvm framför dörren blir klinker resten laminat. Idag finns en gammal parkett som vi tänker oss lägga laminatet på. Klinker skall vi såga bort parkett limma golvgips med Ardex S48 sedan klinker. Under finns trägolv undergolv och källare gammalt hus byggt 1927.
Min fundering önskan är elektrisk golvvärme under klinker men hur gör man går det att lösa. Känns som man borde isolera under först. Vill inte riva upp bjälk lagret. Det är isolerat men inte super isolerat som nog alla förstår men vill inte att golvvärme skall värna källaren.
Går det att lägga in golvvärme med dessa förutsättningar? Tänker mig någon slags kabel man gjuter in eller lägger i fix som jag hört vissa gjort. Det är 15x60 golv klinker
Min fundering önskan är elektrisk golvvärme under klinker men hur gör man går det att lösa. Känns som man borde isolera under först. Vill inte riva upp bjälk lagret. Det är isolerat men inte super isolerat som nog alla förstår men vill inte att golvvärme skall värna källaren.
Går det att lägga in golvvärme med dessa förutsättningar? Tänker mig någon slags kabel man gjuter in eller lägger i fix som jag hört vissa gjort. Det är 15x60 golv klinker

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmefolie t.ex denna.
https://www.elbutik.se/product.html...yil2cvSIa4K4Cft--g36YZsXGLcK9UUcaAiW1EALw_wcB
Betong, spånskiva
Golvmaterial
Parkett-, laminat eller trägolv
Effekt
60W/m²
Anslutningsspänning
230V
Tjocklek
0,4mm
Skyddsklass
II
Max.temperatur
80°C
Rumstyp
Endast torra utrymmen
https://www.elbutik.se/product.html...yil2cvSIa4K4Cft--g36YZsXGLcK9UUcaAiW1EALw_wcB
SPECIFIKATIONER
UnderlagBetong, spånskiva
Golvmaterial
Parkett-, laminat eller trägolv
Effekt
60W/m²
Anslutningsspänning
230V
Tjocklek
0,4mm
Skyddsklass
II
Max.temperatur
80°C
Rumstyp
Endast torra utrymmen
Tack för tipset, har sett denna innan men nu vill ju jag ha klinker och då funkar väl inte denna?L Leif i Skåne skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför min elektrisk golvvärme i badrummet lagt av efter 8 år. Vi har bytt termostat och golvgivare. Har testat alla elkablar alla fungerar.
Badrum -
Storförbrukaren av el bor i storstad, har pool, elbil och elektrisk golvvärme
Artikelkommentarer -
Termostat har lagt av till elektrisk golvvärme
El -
Har vi vattenburen eller elektrisk golvvärme?
Värme allmänt -
Stambyte i badrum (lägenhet) - golvvärme/elektrisk handdukstork
Badrum