P Peter787 skrev:
De kan ju tillverka en felaktig vara, fel mått, fel funktion.
Ska du betala då ?
Kanske inte så säkert ...
Jag har inte köpt något, så jag tänker inte betala alls.

Har man beställt något och det visar sig vara fel är det en annan fråga.. dvs då får man reklamera köpet. Att folk är så vana vid att köpa saker mot faktura på nätet att de tror att det är rimligt att betala allt i efterhand ... men i själva verket så har ju företaget fått betalt av Klarna ed. och köparen har godkänt deras fordran. Betalt innan varan lämnas till fraktbolag.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
L Lechuza skrev:
Jag betalar alltid mina internet köp via klarna. Men denna gången har de beställts direkt över mail, inte via hemsidan så de va tyvärr inte möjligt.

Jag ska åka dit efter jobb imorgon och hämta möget. Ska lägga upp en tråd imorgon kväll som förhoppningsvis kan hjälpa andra att undvika samma misstag som mig.
Att berätta om sin upplevelse är väl rimligt!
 
Det mesta du beställer på nätet betalas vid beställning. Inget konstigt.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S saltis99 skrev:
Det mesta du beställer på nätet betalas vid beställning. Inget konstigt.
Det kan nog vara rätt olika från person till person.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det kan nog vara rätt olika från person till person.
Du betalar vid beställning på de allra flesta ställen. Däremot kan betalnings sätt variera. Mellan, kort, swisch, eller faktura. ett till alternativ kommer jag på Betala i förskott till ett konto.

Jag är fräck. Men beställer du från nätet så betalar du direkt. både faktura och kort är betalningsmedel.
 
  • Gilla
saltis99
  • Laddar…
P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har inte köpt något, så jag tänker inte betala alls.

Har man beställt något och det visar sig vara fel är det en annan fråga.. dvs då får man reklamera köpet. Att folk är så vana vid att köpa saker mot faktura på nätet att de tror att det är rimligt att betala allt i efterhand ... men i själva verket så har ju företaget fått betalt av Klarna ed. och köparen har godkänt deras fordran. Betalt innan varan lämnas till fraktbolag.
Själv handlar jag ALDRIG via Klarna, jag är kreditvärdig i mitt eget namn och behöver inget skitföretag emellan.
 
  • Gilla
NoiseMaker och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men beställer du från nätet så betalar du direkt. både faktura och kort är betalningsmedel.
Betalar du efter det att du fått en faktura betalar du inte direkt i samband med beställningen utan efteråt.
 
  • Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Betalar du efter det att du fått en faktura betalar du inte direkt i samband med beställningen utan efteråt.
Fast brukar inte de flesta sälja fakturan direkt till ett annat företag?
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Själv handlar jag ALDRIG via Klarna, jag är kreditvärdig i mitt eget namn och behöver inget skitföretag emellan.
Det är ju smidigt när företaget man handlar av inte sköter sig.. Klarna har varit duktiga på att ta dem i örat åt mig i alla fall.....
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Fast brukar inte de flesta sälja fakturan direkt till ett annat företag?
Mycket möjligt men vad påverkar det?
 
P Peter787 skrev:
Själv handlar jag ALDRIG via Klarna, jag är kreditvärdig i mitt eget namn och behöver inget skitföretag emellan.
Jag tycker Klarna funkar guld. Helt avgiftsfritt för mig iaf. Låt bli avbetalning.
 
  • Gilla
tergo och 4 till
  • Laddar…
P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är ju smidigt när företaget man handlar av inte sköter sig.. Klarna har varit duktiga på att ta dem i örat åt mig i alla fall.....
Fast det sköter Paypal, Mastercard eller liknande ännu enklare.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
L Lechuza skrev:
Ja tänkte göra en egen tråd om företaget som förhoppningsvis kan upplysa på ett sätt som företaget verkligen inte gör.

Vill helst inte blanda in hela historiken i denna tråd. Berättar jag jag en liten del blir de oklarheter så jag vill berätta allt detaljerat utan smutskastning.

Så jag vill bara håll mig till delen avseende goodwill.
Kan vi få reda på hur du kan vara missnöjd redan innan du sett den specialbeställda produkten? Hur kan ni enats om en kompromiss innan detta? Eller är på något denna produkt just betalningen för andra fel? Det är så klart jättesvårt att ge moralisk eller juridisk vägledning då så mycket saknas.
 
  • Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
H
P Peter787 skrev:
Fast det sköter Paypal, Mastercard eller liknande ännu enklare.
Klarna fungerar bra, det enda som är irriterade är att de skickar påminnelse samma dag som är betalningsdag. Det är betalningsdag inte oss tillhanda.
 
  • Gilla
Alsnic
  • Laddar…
H
P Peter787 skrev:
Själv handlar jag ALDRIG via Klarna, jag är kreditvärdig i mitt eget namn och behöver inget skitföretag emellan.
Det har inget med kreditvärdighet göra för de flesta, det smidigt att få hem varorna innan betalning. Är det något fel får man en kreditnota samma dag eller dagen efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.