2 222 läst · 47 svar
2k läst
47 svar
Kan ett företag förtalas?
Fast vad finns kvar i själva ämnet? En träskiva som ska behandlas med någon allmän ojla lite då och då kommer tröttna i ett kök. Behandla den med en oxiderande olja som ger ett riktigt skydd och problemet är ur världen, utan att behöva komma ihåg något intervall för oljning.U Uppner skrev:
Mer intressant då varför @jojje2001 tjatar om marknadsföringslagen när det handlar om Svarta Listan. Vad för produkt är det ARN marknadsför undrar jag.
Efter vad jag har lärt mig, så finns det inget som heter förtal från en privatperson till ett företag.J jojje2001 skrev:
Kommentaren till lagen sägerP P-o Assarsjö skrev:
Kommentar
För att räknas som förtal ska uttalandet vara avsett att skada en levande människas anseende hos andra, med hänsyn tagen till den krets offret tillhör.
Efter vad jag har lärt mig, så finns det inget som heter förtal från en privatperson till ett företag.J jojje2001 skrev:
Som privatperson kan du inte förtala företag, det finns inte i juridiken.M maria01 skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 895 inlägg
Bara personer kan bli förtalade och den enda person som nämns här är jag maria01, själv är du ju helt anonym.M maria01 skrev:
Vi har vår svarta lista som en service till medlemmarna som behöver anlita hantverkare, så att man kan undvika de som inte är justa.
Administrator
· Skåne
· 7 895 inlägg
Den baseras på ARN:s beslut, vi gör inget urval själva.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 417 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 895 inlägg
Kan lätt missuppfattas 😉