118 169 läst · 301 svar
118k läst
301 svar
Kan en 19-åring renovera en toalett?
👊🤣👍MathiasS skrev:Klart du fixar det.
Men först behöver vi säkerställa att du erhåller avtalsenliga arbetsvillkor och marknadsmässig ersättning från mor och far. Hur ser förhandlingspositionen ut? Antar att det finns en risk att du hotas med avhysning om arbetet inte utförs, det är förstås en försvårande omständighet.
Kör e
Kör el-golvvärme, det kompenserar den till skjutande fukten under de kalla och varmaste tiderna och mer komfort på vintern gå på den toan. Golvvärmen behöver inte var på under varma säsonger! 👍😊fatsuG7 skrev:
Som någon annan nämnde i tråden.fatsuG7 skrev:
Det ser ut som att avloppsröret till toaletten är lite väl nära väggen.
Om jag minns det rätt vill rörmokarna gärna ha 120 mm från färdig vägg till centrum avloppsrör. (Folk får gärna rätta mig här!)
Jag gjorde ett badrum till min bror som gymnasieprojekt.
60mm från färdig vägg till rörets kant.V ViktorEmil skrev:
Enligt braschregler från GVK
Kan du utveckla vilka skador som kan inträffa?Fredrik72727254567654 skrev:
I mina ögon är det nära nog foolproof utan tätskikt i toalett i källare med oisolerad platta.
Haha vilket jäkla engagemang! När man läser tråden från start till nu så är det jäkligt många experter som vill komma till tals med olika infallsvinklar!
Som att ha femtielva extrafarsor som ska lära en hur man gör. Älskar’t!!
Som att ha femtielva extrafarsor som ska lära en hur man gör. Älskar’t!!
Klart du fixar det där! Skitbra gjort av dig att ta dig an det! Du kommer lära dig massor! Nu kanske jag vågar, också!fatsuG7 skrev:Jag har fått i uppdrag att renovera husets lilla toalett som finns i källaren. Mamma och pappa säger att jag klarar det med hjälp av forumet. Hoppas de har rätt
Det här kommer jag att ha mest som en projekttråd. Men jag behöver er hjälp att sätta igång arbetet. Vad ska jag börja med?
Här är några bilder:
[bild][bild][bild][bild][bild]
Heja heja!
Är betongen fuktig? Du måste börja med att kolla fukthalten i golv och väggar. Ni kanske måste klä ytterväggarna med Platonmatta först. Som jag förstår det så är det i en källare. Det går inte att få ett vettigt svar här på forumet, men det är intressant läsning 🙂. Du måste kolla med reglerna i säker vatten. Det går också att prata med försäkringsbolaget, de brukar ha en avdelning som har bra koll på regelverket.
Platonmatta på väggarna hjälper mot uppträdande fukt på oisolerad betongplatta hur?
Självklart måste man dränera om kåken innan man renoverar en toalett, troligen måste även taket och elen bytas också 😉
Självklart måste man dränera om kåken innan man renoverar en toalett, troligen måste även taket och elen bytas också 😉