S
wildeside wildeside skrev:
Någon som har belägg för att dom vill ha bilder på barn som sitter vid ett dukat bord och liknande bilder?
I så fall kan inte en sån bild inbringa några större pengar.
Finns hur många bilder som helst gratis på nätet.
Belägg??? Fråga polisen eller motsv.
 
MultiMan
Tecknad bild av en man och kvinna i kök, kvinnan dricker ur boxvin medan mannen ser förvånat på henne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
P
MultiMan MultiMan skrev:
Systembolaget har inte ett särskilt stort utbud om man ska agera som ensam säljare, så det stämmer inte. För tidigt för omfattande listor så vi kan ta denna topplista med 12 olika: [länk]

Jag hittar enbart 5 st beställningsbara hos Systembolaget, flera med längre leveranstid. Det är ändå rätt bra. Brukar ofta vara att ingenting alls finns.

Edit: förbättrad grammatik.
Sverige är ett litet land. Jag tvivlar på att en Bourbonhandlare i Sverige skulle överleva så värst länge med ett bättre sortiment.

Alla ni med nischad smak kommer inte att vinna på att Systembolaget läggs ner. Utbudet kommer att bli sämre.
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast i verkligheten kan du gå in i en specialbutik i tex Danmark och få hjälp av en sommelier plocka upp en drickfärdig flaska direkt över disk.
Var som helst i Danmark? Toppen!
 
P
F frasen_36 skrev:
Men snälla.. hänger du inte med alls vad som händer nuförtiden.
Tror du verkligen att bilder i ett sånt här forum bara stannar här?
Vilka risker medför det?
 
P
skoge skoge skrev:
Har själv inte druckit en öl sen hösten -18.
Grattis! Det är bra gjort.
 
Jag har inte druckit en öl på minst tio år. Jag håller mig till cider, vin och starksprit.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
P pmd skrev:
Grattis! Det är bra gjort.
Tack... kunde bli nån öl i halvåret innan så det är inte så stor prestation ändå
 
  • Haha
2
  • Laddar…
P pmd skrev:
Var som helst i Danmark? Toppen!
Japp precis som på bolaget så kan de skicka med posten om du bor fel.
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du ska fira nyår där? Jag har faktist aldrig first nyår ute på krogen. Alltid kört hemma hos någon. Senaste åren kör vi dock med nyårskasse, blev Allegrine förra året och i år kör vi Nobis.
Tidig middag där i år. Förr har vi kört tidigare och sedan gått på drinkrunda efteråt men det blir ju svårt nu.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
K Kane skrev:
Tidig middag där i år. Förr har vi kört tidigare och sedan gått på drinkrunda efteråt men det blir ju svårt nu.
Se till att hyra in några barn bara som kan traumatiseras
 
  • Haha
  • Gilla
sonabr4000 och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Se till att hyra in några barn bara som kan traumatiseras
Absolut....:D
 
  • Haha
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har inte druckit en öl på minst tio år. Jag håller mig till cider, vin och starksprit.
Jag är nästan likadan fast det händer jag dricker öl. Dock mest vin och champagne. Öl är rätt överskattat faktiskt. Det är gott när det är riktigt varmt nere på kontinenten dock.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Jag är inget jättestort fan av mousserande vin. Ett kallt vitt vin är mer läskande och rött är bättre till maten.
En stadig grogg går dock alltid ner.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Mikael_L
raveper raveper skrev:
Ne. Inte alkohol heller. Kön vart lång som faan.
Såg det också, kände mig då rätt nöjd att jag som brukligt avklarat alla besök till gröna kiosken för sista veckorna av året redan i mitten av december. :)
Jag svär svavelosande eder de år jag missat denna taktiken, eller plötsligt kommit på något som behövs (ofta något speciellt till matlagning som jag inte alls tänkte på/planerade runt den 15/12).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.