45 167 läst · 511 svar
45k läst
511 svar
JUL med alkohol
Sverige är ett litet land. Jag tvivlar på att en Bourbonhandlare i Sverige skulle överleva så värst länge med ett bättre sortiment.MultiMan skrev:Systembolaget har inte ett särskilt stort utbud om man ska agera som ensam säljare, så det stämmer inte. För tidigt för omfattande listor så vi kan ta denna topplista med 12 olika: [länk]
Jag hittar enbart 5 st beställningsbara hos Systembolaget, flera med längre leveranstid. Det är ändå rätt bra. Brukar ofta vara att ingenting alls finns.
Edit: förbättrad grammatik.
Alla ni med nischad smak kommer inte att vinna på att Systembolaget läggs ner. Utbudet kommer att bli sämre.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Tidig middag där i år. Förr har vi kört tidigare och sedan gått på drinkrunda efteråt men det blir ju svårt nu.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Såg det också, kände mig då rätt nöjd att jag som brukligt avklarat alla besök till gröna kiosken för sista veckorna av året redan i mitten av december.raveper skrev:
Jag svär svavelosande eder de år jag missat denna taktiken, eller plötsligt kommit på något som behövs (ofta något speciellt till matlagning som jag inte alls tänkte på/planerade runt den 15/12).