F
Maskintok skrev:
stod på expressen för någon månad sedan...
Hoppas den polisen isf blir lagförd för detta.
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Lyssnade på ett program i P1 idag, där de intervjuade David MacMillan som fick nobelpriset i kemi i år..

Journalisten frågade hur han skulle fira den 10 december då det inte blev någon nobelfest.

Han skulle dricka sig redigt full.

Då tänkte jag på den här tråden. Stackars hans barn.
Sa han att de skulle vara med?:crysmile:
 
F frasen_36 skrev:
Sa han att de skulle vara med?:crysmile:
Tja, han är väl från Skottland från första början, så nån form av dryckeskultur har de säkert.. Får man inte gå på puben rätt tidigt där? Typ dricka öl/vin/cider till mat från 16-17 om jag tolkar Google rätt...
 
F
skoge skoge skrev:
[länk]
Borde vara tankeväckande för många.:cry:
 
  • Gilla
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, han är väl från Skottland från första början, så nån form av dryckeskultur har de säkert.. Får man inte gå på puben rätt tidigt där? Typ dricka öl/vin/cider till mat från 16-17 om jag tolkar Google rätt...
Och så stänger de väl etablissemangen tidigt (typ 23)? Men något tjat om att öppettider till 05:00 finns inte.
 
F frasen_36 skrev:
Borde vara tankeväckande för många.:cry:
Man kan tycka det ja
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
[länk]
Tror nog inte ungarna vill tillbaka till plugget bara för att mamma och pappa dricker lite öl och vin till julbordet. Mina barn är iallafall överlyckliga det är två veckor kvar på jullovet.
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tror nog inte ungarna vill tillbaka till plugget bara för att mamma och pappa dricker lite öl och vin till julbordet. Mina barn är iallafall överlyckliga det är två veckor kvar på jullovet.
De barnen önskar nog att mamma och pappa inte ska supa så de inte ärlig själva på flera veckor. Har inget med skollov eller julen att göra egentligen. Eller att dricka en julöl eller ett glas vin.
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tror nog inte ungarna vill tillbaka till plugget bara för att mamma och
Är detta en del av den extremistiska häxjakten vi lärt oss om tidigare i tråden?
 
P Pin skrev:
De barnen önskar nog att mamma och pappa inte ska supa så de inte ärlig själva på flera veckor. Har inget med skollov eller julen att göra egentligen. Eller att dricka en julöl eller ett glas vin.
Precis så länken är irrelevant till ämnet.
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Precis så länken är irrelevant till ämnet.
Snarare djälvigt relevant med tanke på att vissa försvarar drickandet på jul med näbbar å klor.

Har själv inte druckit en öl sen hösten -18.
Har heller inga barn att ta hänsyn till.
 
  • Gilla
sonabr4000 och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
De barnen önskar nog att mamma och pappa inte ska supa så de inte ärlig själva på flera veckor. Har inget med skollov eller julen att göra egentligen. Eller att dricka en julöl eller ett glas vin.
Klart det har med Julen att göra. Artikeln handlar ju om hur föräldrarnas missbruk eskalerade under julledigheten.
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
Skulle man behöva vänta med alkoholen tills barnen hade gått och lagt sig på dagarna så skulle man ju fått sitta och dricka på nätterna. Det hade ju känts riktigt konstigt.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
Snarare djälvigt relevant med tanke på att vissa försvarar drickandet på jul med näbbar å klor.

Har själv inte druckit en öl sen hösten -18.
Har heller inga barn att ta hänsyn till.
Det är givetvis upp till alla om man dricker alkohol eller inte, men det har väl ändå inget med saken att göra? Framför när det dessutom inte äns har med barn att göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.