D Dilato skrev:
Det är alltså bara när tvättmaskinen värmer vattnet med den trasiga värmepatronen som felet visar sig.
Ja det verkar så! Försöker hitta element till min tvättmaskin på länken ovan men fattar inte vilken av alla siffror och nummer på fotot mitt, som är produktnummer. Hur vet jag vilket element jag i så fall ska beställa?
 
Tack alla engagerade som svarar här <3
 
Fotot känns mer som en torktumlare än en tvättmaskin?
 
  • Gilla
Blåbäret_numero_uno och 1 till
  • Laddar…
A Ansanpansan skrev:
Ja det verkar så! Försöker hitta element till min tvättmaskin på länken ovan men fattar inte vilken av alla siffror och nummer på fotot mitt, som är produktnummer. Hur vet jag vilket element jag i så fall ska beställa?
Fotot är på en torktumlare.
Numret du använder är E-Nr
Delar söker du här:
https://www.bosch-home.se/service/underhall-och-reservdelar/reservdelar
 
D Dilato skrev:
Fotot är på en torktumlare.
Numret du använder är E-Nr
Delar söker du här:
[länk]
ok, grävde fram en gammal bild och glömde att det var tumlaren ju. Tvättmaskin vet jag verkligen inte om jag vågar skruva i själv. Men det är väl ändå bättre att ha en del liggande även om jag tar hit en reparatör?
 
A Ansanpansan skrev:
För nu testade jag igen och vid vanlig tvätt slog den ifrån.
Har du testat rådet du fick om att vända stickproppen?
 
A
Då kommer den lösa direkt
 
Hm...tvättmaskinen stod på efter centrifugering. Drog ut stickproppen och vände den och tryckte in den i uttaget ovanför. Då small det igen. Alltså programmet var klart. Vad betyder detta egentligen?
 
A Ansanpansan skrev:
Hm...tvättmaskinen stod på efter centrifugering. Drog ut stickproppen och vände den och tryckte in den i uttaget ovanför. Då small det igen. Alltså programmet var klart. Vad betyder detta egentligen?
Alltså direkt jag tryckte in kontakten så fick ju maskinen ström även om programmet var klart. Kolsvart!
 
Provade igen. Vände den tvärtom som den var från början och satte tillbaka i det nedre uttaget, alltså upp och nervänd. Satte på tvättmaskinen och pang på en halv sekund. Är det något med uttaget i alla fall?
 
den högra är tumlaren
 
  • Vit dubbel vägguttag med ansluten och oansluten stickkontakter, varningsetikett på kabeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag vänt stickproppar åt alla håll och den brytaren slår ifrån när den ska köra program men verkar gå att pumpa ur. Ska testa ett strykjärn också och se. Vill ju veta om jag ska ringa elektriker eller tvättmaskinskillen.
 
A
A Ansanpansan skrev:
Nu har jag vänt stickproppar åt alla håll och den brytaren slår ifrån när den ska köra program men verkar gå att pumpa ur. Ska testa ett strykjärn också och se. Vill ju veta om jag ska ringa elektriker eller tvättmaskinskillen.
Det hade varit löst nu om du bytt elementet direkt.
 
  • Gilla
Tompafix
  • Laddar…
NU har jag iaf beställt ett element som kommit. Nu till nästa steg. Öppna maskinen! Försöker kolla på nätet om elementet sitter fram eller bak men det verkar olika. Hur kollar jag exakt vart så jag inte måste skruva upp hela maskinens alla delar? Hittar ingen sådan info tydligt. Någon som vet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.