H håbbe1961 skrev:
Kola denna video om det är nått
[länk]
Hej!

Har kollat på olika modeller för den jag har BOSCH WAP28368SN verkar inte finnas. På några sitter det fram och några bak. Jag kan inte avgöra tyvärr. En annan sådan video visar att den sitter fram men då finns en hel nedre del som går att lyfta bort. Min har ett helt stycke fram under den överste delen man kan skriva lös, själva paneldelen alltså. Den ser alltså INTE ut så här fram nederst.
 
A Ansanpansan skrev:
Hej!

Har kollat på olika modeller för den jag har BOSCH WAP28368SN verkar inte finnas. På några sitter det fram och några bak. Jag kan inte avgöra tyvärr. En annan sådan video visar att den sitter fram men då finns en hel nedre del som går att lyfta bort. Min har ett helt stycke fram under den överste delen man kan skriva lös, själva paneldelen alltså. Den ser alltså INTE ut så här fram nederst.
 
På min bosch serie 6 satt det på baksidan ivf. Ser ut som att det gör det på din med på sprängskissen. Explosionsvy av en tvättmaskin med numrerade komponenter och monteringsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Explosionsritning av maskindelar, möjligen en motor, med numrerade komponenter för montering eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då skruvar du helt enkelt av plåten på baksidan. När du lossar bulten på värmeelementet kan det ändå sitta fast. Slå till bulten och rucka sedan på elementet tills det lossnar. Ta självklar bort alla kablar först.
 
  • Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
På min bosch serie 6 satt det på baksidan ivf. Ser ut som att det gör det på din med på sprängskissen.[bild][bild]
Då skruvar du helt enkelt av plåten på baksidan. När du lossar bulten på värmeelementet kan det ändå sitta fast. Slå till bulten och rucka sedan på elementet tills det lossnar. Ta självklar bort alla kablar först.
<3
 
Hurraaaaaaa! Maskinen går och strömmen är på! Tack som fan alla som lärde mig att laga maskinen själv och spara en del slantar. Trevlig helg!

/ Tvåbarnsmamman
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 7 till
  • Laddar…
A Ansanpansan skrev:
OMG hur mäter man det? Jag är bara en vanlig tvåbarnsmamma som odlar grönsaker och jobbar inom skolvärlden.
Ta hjälp av någon som kan. Gör det inte själv.
 
G Gripagården skrev:
Ta hjälp av någon som kan. Gör det inte själv.
Varför svarar du utan att ha läst tråden?
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Varför svarar du utan att ha läst tråden?
För att det är rätt sätt här på byggahus, så gör alla...
 
A Ansanpansan skrev:
Är det superkrångligt att byta själv? Skruvade isär hela maskinen sist när jag letade efter föremål som fastnat. Hittade inget och fick ringa reparatör. Sedan kunde man ändå ta bort skräpet "utifrån".
Kan jag klara det själv?

Kan jag felsöka på något sätt så jag kan bli säker på dett det är värmelementet det är frågan om?
Tack ni för svar :)
Ja mät med en megger mellan jord och inkopplingarna till elementet.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.