162 833 läst · 492 svar
163k läst
492 svar
Jobbig granne
Jag hoppas det var riktigt långt utanför lådan.. Det är ju så dumt så det borde vara straffbart. Men för all del, ge mig en ny bil så ser vi om jag skriver nåt snällt om dig nästa gång. Hint... sannolikheten att jag gör det är överhängande men jag är inte psykopat.N NyHusägare32 skrev:Hej,
om man tänker lite utanför lådan. Vad händer om du gör tvärtom. Be så mycket om ursäkt för allt som hänt och skänk honom en rejäl gåva. T.ex. en ny bil eller nya däck till sin V70.
Hur reagerar en sådan person då?
Om problemet försvinner så är det väl då värt det kan jag tycka. Oavsett hur fel det känns.
Du tycker att din andra mening var konstruktiv och trevlig?F fsn skrev:
Tänkte bara att om det utgår bidrag för vägen så är det inte bara att sätta upp farthinder utan vidare.T Tord_Lj skrev:
Hastigheten är ju inte mycket att göra åt.
Det är ju bashastigheten som gäller.
Har fått för mig att ni bor utanför tättbebyggt område, o då är det ju 70 som gäller.
Parkera fordon på ”lämpligt” ställe så blir det ju en sorts farthinder.
Tro det eller ej men när de var nyinflyttade och han ville ha hjälp med att ställa in H&L munstyckena på motorsågen så gjorde jag det. Kan man hjälpa så gör man det.N NyHusägare32 skrev:
Sen var det mer å mer... och jag förstod att här var det inte riktigt normalt.
Hjälper alltid mina grannar om de vill och förtjänar det.
Det jag inte gör är att smyga undan så fort nåt blir besvärligt, sorry för det.
Konstruktiv tycker jag att den var då den lämnar väldigt lite över att fundera på vad jag verkligen tyckte om förslaget. Trevlig, tveksamt. Kanske inte jättettrevligt men jag skrev att det var dumt, inte att du var dum. Det kunde mad andra ord ha varit mycket otrevligare.N NyHusägare32 skrev:
Det var faktiskt fruktansvärt dumt det du skrev, mina förslag kanske inte är nån funktionell lösning men att lägga sig på rygg som en söt nyckelpiga och spralla med dom små benen och kasta pengar på grannen för att vara snäll..... det finns inget konstruktivt i det. Ge grannen en ny bil ÄR är inte ett supervasst förslag. Ta inte illa upp, jag vet inte hur jag skall säga det på ett snällare sätt utan att vara otydlig.
En ny utanför boxen?F fsn skrev:Konstruktiv tycker jag att den var då den lämnar väldigt lite över att fundera på vad jag verkligen tyckte om förslaget. Trevlig, tveksamt. Kanske inte jättettrevligt men jag skrev att det var dumt, inte att du var dum. Det kunde mad andra ord ha varit mycket otrevligare.
Det var faktiskt fruktansvärt dumt det du skrev, mina förslag kanske inte är nån funktionell lösning men att lägga sig på rygg som en söt nyckelpiga och spralla med dom små benen och kasta pengar på grannen för att vara snäll..... det finns inget konstruktivt i det. Ge grannen en ny bil ÄR är inte ett supervasst förslag. Ta inte illa upp, jag vet inte hur jag skall säga det på ett snällare sätt utan att vara otydlig.
Det hade ju varit fantastiskt att få in honom i STRIX produktion, tänker som ersättning för Peder (RiP). Lovar att det blir bra TV.
Hur får man till det?
Han blir kändis och får mening med tillvaron och framförallt ett nytt FOKUS.
Jag gillar Brainstorming, kom igen!
Nu blev det lite otydligt, vem är Peder?T Tord_Lj skrev:
Här har du länken https://strix.teamtailor.com/jobs/211503-medverkan-i-ullaredT Tord_Lj skrev:
Peder var väl en snäll filur.
Men man kan ju alltid ha motsatsen. Fast risken är att folk blir rädda för att åka till Gekås. Eller så kommer ni få otroligt mycket trafik på vägen
Tänka sig att efter en trevlig timme så kommer en snutt på 10 sekunder med en sprättande volvo.
Om jag åker till Gekås någon gång får man ju köra och kika, kanske ta en fika
Frun skall dit nästa vecka... aldrig har jag varit mer sugen på att följa med.R Rkarlsson skrev:Här har du länken [länk]
Men man kan ju alltid ha motsatsen. Fast risken är att folk blir rädda för att åka till Gekås. Eller så kommer ni få otroligt mycket trafik på vägen
Tänka sig att efter en trevlig timme så kommer en snutt på 10 sekunder med en sprättande volvo.
Skit i Gekås, när detta finns precis utanför: https://www.ullaredlantman.se/F fsn skrev:
De har webbshop så du behöver inte till Ullared...
Peder var raka motsatsen till min granne.R Rkarlsson skrev:Här har du länken [länk]
Att få bli kändis kan vara en kraftig motivation till att ändra sina vanor tom personlighet, tänkte jag.
Folk verkar ju göra vad som helst för att få vara med i TV?
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
Fruktansvärt läge för dig. Kan ej föreslå lösning.T Tord_Lj skrev:Just nu, hålla honom så långt borta från mig som det bara går.
Göra det oattraktivt att fara förbi mitt hus och använda min infart, han har egen.
Då påverkar han inte mina rutiner och jag behöver inte arbeta i onödan med lagningar ej heller ha ögon i nacken utan kan fokusera på mina göromål.
När det händer nåt, se till att bevisläget blir så bra det går. Anmäler alltid grova övertramp direkt, går ju inte komma i efterhand och påstå saker.
Man minns bäst vad som hänt med, då blir det korrekta uppgifter.
Leva så normalt som möjligt.
Dumt men, sänd en kopia av vapenlicensen.