15 661 läst · 108 svar
16k läst
108 svar
Jimmie Åkesson: ”Jag har gjort de klassiska sakerna som altan och pooldäck”
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 076 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 076 inlägg
Jag är nyfiken: Hur många sekunder var får de olika partierna?H Husbuggy skrev:
Du måste ju ha kollat det eftersom du vet att ett får mer än de andra.
Hade det varit bättre i något avseende om det hade varit en bild med något av de andra partierna?
Hade det varit mer objektivt?
Eller menar du att varje parti skulle ha en bild var?
Har du möjligtvis tänkt på att det kan bero på att Fi är det som flest har hört talas om?
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 076 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 076 inlägg
Två partier som står till höger och två som står till vänster. Det går väl i så fall på ett ut snarast.AndersMalmgren skrev:
Är det rött, grönt, blått eller brunt som är ljust enligt dig?
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Man måste alltid förklara för Gittan. Det är jättebra vänstervridna SVT ger FI mer utrymme eftersom det då är en chans fler kastar bort sin vänsterröst på ett parti som inte kommer upp över riksdagsspärren. För mig får de gärna 3.99 procent. Nästan 4 procent idioti rakt i sopen, kan det bli bättreBirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 076 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 076 inlägg
Du verkar inte ha lyssnat på vad som sägs så det är ju tur att jag än en gång kan förklara för dig. Det är ett radioinslag om fyra partier varav två är till vänster och två till höger.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Det finns studier på att SVT är vänster så det finns inga giltiga argument mot det
https://naringslivets-medieinstitut.se/public-service-lutar-at-vanster-enligt-ny-studie/
https://naringslivets-medieinstitut.se/public-service-lutar-at-vanster-enligt-ny-studie/
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Men Gittan titta på länken som skickas. Vilket parti presenteras med bild? Tror du det är slump? Knappast. Titta på min rapport ovan också.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 076 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 076 inlägg
Nej, det visar inte den länken. Den studien handlar om vad folk tycker och inte om hur det är.AndersMalmgren skrev:
Det räcker ju med att det längst ut på högerkanten ständigt propageras för att SVT är vänster för att folk ska bli indoktrinerade och tro det utan att kolla själva. Finns ju några sådana i forumet som har hävdat att SVT är väldigt långt ut på vänsterkanten utan att ha sett på TV de senaste 10 åren eller något sånt, så hur kan de veta det så säkert utan att ha blivit tillsagda att det är så.
Hur är det med din kunskap om vetenskap och kunna förstå studier?
Folk brukar lyssna på radio och inte läsa om inslagen.AndersMalmgren skrev:
Sen heter jag inte Gittan heller.
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Om folk anser det så har ju SVTs uppdrag att rapportera neutralt misslyckats. Att fråga allmänheten är giltigt verktyg vid forskning. Men detta är en undersökning inte forskningsrapportBirgitS skrev:Nej, det visar inte den länken. Den studien handlar om vad folk tycker och inte om hur det är.
Det räcker ju med att det längst ut på högerkanten ständigt propageras för att SVT är vänster för att folk ska bli indoktrinerade och tro det utan att kolla själva. Finns ju några sådana i forumet som har hävdat att SVT är väldigt långt ut på vänsterkanten utan att ha sett på TV de senaste 10 åren eller något sånt, så hur kan de veta det så säkert utan att ha blivit tillsagda att det är så.
Hur är det med din kunskap om vetenskap och kunna förstå studier?
Sen heter jag inte Gittan heller.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 076 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 076 inlägg
En majoritet tyckte att de var neutrala.AndersMalmgren skrev:
På vilket sätt tycker du att SVT ska agera för att visa de som inte tittar på SVT att de är neutrala?
Kan de över huvud taget göra något?
Kanske anlita ett PR-företag som sätter in motpropaganda?
Tycker du att det vore vettigt?
Naturligtvis är ett vettigt verktyg att fråga folk vid vissa typer av forskning. Det var ju du som gjorde fel och sa att undersökningen visade något annat än vad den visade och därav frågor om din kunskap om att kunna förstå vetenskap och studier.
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
De kan ju börja med att sparka alla som drivs idiologiskt och inte journalistisktBirgitS skrev:En majoritet tyckte att de var neutrala.
På vilket sätt tycker du att SVT ska agera för att visa de som inte tittar på SVT att de är neutrala?
Kan de över huvud taget göra något?
Kanske anlita ett PR-företag som sätter in motpropaganda?
Tycker du att det vore vettigt?
Naturligtvis är ett vettigt verktyg att fråga folk vid vissa typer av forskning. Det var ju du som gjorde fel och sa att undersökningen visade något annat än vad den visade och därav frågor om din kunskap om att kunna förstå vetenskap och studier.
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 076 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 076 inlägg
Hur vet du det?AndersMalmgren skrev:
Du verkar helt utgå från SD-propagandan och verkar inte veta något själv.
Eftersom jag inte ser på SVT:s nyheter och liknande så har jag ingen aning och har därför ingen egen åsikt i frågan utan efterfrågar fakta och inte bara allmänt tyckande med grund i propaganda.
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Jag välkomnar forskning på ämnet men då akademin är vänstervriden så lär det inte hända tyvärr. Men se avsnittet om vänstervåldet där får du svart på vitt hur SVT fungerar internt.BirgitS skrev: