26 567 läst · 98 svar
27k läst
98 svar
Jag ska bygga en till stuga i skogen!
Du kan ju alltid börja med uthuspaketet de borde räcka för din lilla stuga.Berkelus skrev:
https://www.sunwind.se/product/show/?id=1658&Uthuspaket-30W
Eller.
https://solarcamp.se/beam-solcellslampa-till-skjul
Redigerat:
Kul att läsa denna tråd! Hur gick det med stuga nr 3 ?
Har blivit med ett gammalt torp så "bygget" har dessvärre stått till. Var uppe i höstas och oljade och tjärade stugorna och allt virke jag släpat upp hittills verkar ha klarat sig hyffsat.
Tänkte faktiskt se om man kunde få loss lite tid nu till våren så jag åtminstone kan få till stomme + tak.
Uppdaterar tråden givetvis när något mer händer!
Tänkte faktiskt se om man kunde få loss lite tid nu till våren så jag åtminstone kan få till stomme + tak.
Uppdaterar tråden givetvis när något mer händer!
Men här kommer en iaf liten uppdatering om de befintliga stugorna. Var som sagt uppe innan vintern och oljade och tjärade, började se lite tråkigt ut.
Blev rätt förvånad när jag såg att ett träd ramlat PRECIS bredvid köksstugan! Detta träd är nu uppsågat så nu finns lite extra ved hehe.
Annars såg allting tipp topp ut, till och med dasset står kvar! Har som sagt inte lagt ned så mycket tid som jag skulle vilja, men det är ju såklart aldrig försent. Tänkte planera in några helger nu till våren och börja på stuga nr 3.
Blev rätt förvånad när jag såg att ett träd ramlat PRECIS bredvid köksstugan! Detta träd är nu uppsågat så nu finns lite extra ved hehe.
Annars såg allting tipp topp ut, till och med dasset står kvar! Har som sagt inte lagt ned så mycket tid som jag skulle vilja, men det är ju såklart aldrig försent. Tänkte planera in några helger nu till våren och börja på stuga nr 3.
Grannens Häck
Medlem
· Från storstan
· 634 inlägg
Grannens Häck
Medlem
- Från storstan
- 634 inlägg
Vilka fantastiska små stugor du har byggt, önskar jag hade en sådan tillflyktsort.Berkelus skrev:Men här kommer en iaf liten uppdatering om de befintliga stugorna. Var som sagt uppe innan vintern och oljade och tjärade, började se lite tråkigt ut.
Trevligt. Ser fint ut. Om du har tid vid tillfälle så skulle det vara intressant att se inne i husen. Vad ska stuga 3 bli?Berkelus skrev:Men här kommer en iaf liten uppdatering om de befintliga stugorna. Var som sagt uppe innan vintern och oljade och tjärade, började se lite tråkigt ut.
Ska ta lite invändiga bilder nästa gång! Tanken med stuga nr 3 var att ha ytterligare en sovstuga. Skulle även kunna användas som ett litet förråd eller dylikt.N Nilsson i Boda skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur lång tid tar det att bygga en Hakiställning till en liten röd stuga?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga vägg till tvättstuga
Tvättstuga -
Sänka golv i en lekstuga som ska byggas om till toa/duschutrymme vid fritidshuset
Grund & Markarbeten -
Bygga uterum/glasrum till en stuga
Utbyggnad och tillbyggnad -
Bygga om oisolerad friggebod till mini-stuga
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus