46 972 läst · 116 svar
47k läst
116 svar
Jävulstyg på bygget!!
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 344 inlägg
sirlongfellow skrev:
Haha, ja det råkade jag ut för oxå, den ena skåpshalvan full med såna där jordnötter i plast.... Fick hämta dammsugare för å städa och öppnade andra skåpshalvan....PLASK så trillade vattenhinken ner på mig......Bara skratta åt eländet och planera nåt ännu jävligare ;-)
En gång hade vi bestämt att köpa pizza och läsk, vi var fyra. Tre av oss hade redan kommit på hur den fjärde skulle prankas. Vi fixade med allt och det var bara för den fjärde att dyka upp och äta.
Vi köpte en 1,5L cola och Mentos(godis) sen tog vi en tablett och körde en tråd igenom med hjälp av en nål. Sen stoppa vi ner tabletten så lite det gick i flaskmynningen med trådarna utanför. Sen tog vi korken och skruva på den och klippte av de synliga trådarna.
Vi stälde flaskan strategiskt vid hans plats och såg till att hålla oss busy med andra grejor. En stod och tvätta händerna, en juxade med sina ytterkläder en bit bort och jag ringde i smyg till vår telefon. Jag reste mig och sa att jag tar den och samtidigt sa jag till offert "-Du X, häll upp cola till oss så länge."
Han skruvade samtidigt som han bablade på och sen "plums!"... han bara "WTF!? va de?" tittar på flaskan...
Shoooofff!! Värsta fontänen...
Vi köpte en 1,5L cola och Mentos(godis) sen tog vi en tablett och körde en tråd igenom med hjälp av en nål. Sen stoppa vi ner tabletten så lite det gick i flaskmynningen med trådarna utanför. Sen tog vi korken och skruva på den och klippte av de synliga trådarna.
Vi stälde flaskan strategiskt vid hans plats och såg till att hålla oss busy med andra grejor. En stod och tvätta händerna, en juxade med sina ytterkläder en bit bort och jag ringde i smyg till vår telefon. Jag reste mig och sa att jag tar den och samtidigt sa jag till offert "-Du X, häll upp cola till oss så länge."
Han skruvade samtidigt som han bablade på och sen "plums!"... han bara "WTF!? va de?" tittar på flaskan...
Ha ha, lysande!
DanielF skrev:En gång hade vi bestämt att köpa pizza och läsk, vi var fyra. Tre av oss hade redan kommit på hur den fjärde skulle prankas. Vi fixade med allt och det var bara för den fjärde att dyka upp och äta.
plastchips har jag varit med och jävlas med också..
Jag jobbade på ett elektronik företag vid tillfället, och varulagret var i en annan byggnad en liten bit bort.
Den svarta plast lådan som vi fick komponenter i skickade vi tillbaks, fylld nästan till randen med uppblåsta latex hanskar. Ovanpå detta en papp skiva, och fyllde den upp med plastchips.
På lådan skrev vi "Retur komponenter" och visste då att den gick till en speciell person.
Den måndagen startade lika dåligt som veckan slutade för killen på lagret..
Vi gick nämligen och väntade på något tillbaka, men då det inte gjorde det så var vi nere på lagret på natten, och välte hans skåp på rygg, fyllde det med plastchips, och reste det upp igen..
Han var INTE nöjd..
Jag jobbade på ett elektronik företag vid tillfället, och varulagret var i en annan byggnad en liten bit bort.
Den svarta plast lådan som vi fick komponenter i skickade vi tillbaks, fylld nästan till randen med uppblåsta latex hanskar. Ovanpå detta en papp skiva, och fyllde den upp med plastchips.
På lådan skrev vi "Retur komponenter" och visste då att den gick till en speciell person.
Den måndagen startade lika dåligt som veckan slutade för killen på lagret..
Vi gick nämligen och väntade på något tillbaka, men då det inte gjorde det så var vi nere på lagret på natten, och välte hans skåp på rygg, fyllde det med plastchips, och reste det upp igen..
Han var INTE nöjd..
Några historier från när farsan var inom bygg.
Efter en dag av snickrande o byggande så brukar ju man blåsa av sig med tryckluften. Då fick nån för sig att ta kritpulvret till märksnöret o hälla i luftslangen så poff så blev en en smurf.
Sen har man hört att cyklar blev fastspikade i trägolvet,
En hade sin bil felparkerad jämnt på jobbet så blev en truckförare förbannad o ställde den på en 4m hylla bredvid massa virke. Ps bilen i fråga va en vw typ 1
skickat från dumluren
Efter en dag av snickrande o byggande så brukar ju man blåsa av sig med tryckluften. Då fick nån för sig att ta kritpulvret till märksnöret o hälla i luftslangen så poff så blev en en smurf.
Sen har man hört att cyklar blev fastspikade i trägolvet,
En hade sin bil felparkerad jämnt på jobbet så blev en truckförare förbannad o ställde den på en 4m hylla bredvid massa virke. Ps bilen i fråga va en vw typ 1
skickat från dumluren
Jag jobbade på en betongindustri där vi tillverkade trädgårdsplattor, block, marksten etc. En del av det som det producerades lastades på pallar som stod på ett transportband innan det åkte ut för hämtning av truck. Vi hade en gubbe som tyckte att han var jättebra på att köra truck. Och det var han faktiskt också. Men en dag hade han skrutit lite väl mycket om hur bra han var på att köra, så jag tänkte skoja lite med honom. Jag stoppade in en bit 2x4" under en av pallarna som åkte ut på transportbandet. När truckföraren kom och sin vana trogen körde in gafflarna med bra fart under pallen tog det tvärstopp och han for fram dubbelvikt över ratten med pannan i vindrutan. Jag stod i porten och kiknade av skratt innan jag fick lägga benen på ryggen.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 476 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 476 inlägg
Jag har varit på ett bygge där målarna var riktigt idiotiska. För att lösa "problemet" så skulle det utföras någon form av jävulskap på deras utrustning. Av en händelse så råkade det stå ett gäng färgburkar i en av byggbodarna... En kille (nej inte jag - tyvär) öppnade en ny färghink, hällde över innehållet i en tom hink. Skruvade fast den urhällda nya hinken i golvet och som avslutning tömde han tillbaka färgen... Vilket resulterar i att det står en full hink med färg i kupan, fastskruvad...
Hur det slutade vet jag faktiskt inte för vi åkte därifrån innan detta uppdagades...
Hur det slutade vet jag faktiskt inte för vi åkte därifrån innan detta uppdagades...
En släkting som jobbat som byggledare på större byggen berättade denna:
Gubbarna som gjorde iordning containrarna som skulle ut till byggen byggde ihop en liten låda med ett stort vred på som kortslöt alla tre faserna. Satte dit en 63A handske med några meter kabel. Märkte tingesten med stora bokstäver "AUTOMATIC FUSE BLOWER" och stuvade in den containern tillsammans med alla övriga verktyg och maskiner.
Byggarna hittade naturligtvis den här och undrade vad det var för något och kopplade in den. "Automatic fuseblower? Nu fattar jag...." . Kolmörkt blev det på bygget....
Gubbarna som gjorde iordning containrarna som skulle ut till byggen byggde ihop en liten låda med ett stort vred på som kortslöt alla tre faserna. Satte dit en 63A handske med några meter kabel. Märkte tingesten med stora bokstäver "AUTOMATIC FUSE BLOWER" och stuvade in den containern tillsammans med alla övriga verktyg och maskiner.
Byggarna hittade naturligtvis den här och undrade vad det var för något och kopplade in den. "Automatic fuseblower? Nu fattar jag...." . Kolmörkt blev det på bygget....
Såg ett klipp på en som fyllt mjöl i sin flickväns hårfön. Skitkul!
Så jag fyllde mjöl i slangen till ett blåsmunstycke i polarens verkstad.
Han blåser alltid av byxor och skorna när han ska ut ur verkstan.
Den minen är svårslagen...själv fick jag göra mig svårslagen med benen på ryggen...
Så jag fyllde mjöl i slangen till ett blåsmunstycke i polarens verkstad.
Han blåser alltid av byxor och skorna när han ska ut ur verkstan.
Den minen är svårslagen...själv fick jag göra mig svårslagen med benen på ryggen...
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 455 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 455 inlägg
Kanske inte direkt från bygget, men när jag simmade brukade ja....v... de andra alltid köra ett toalettrick. På en offentlig toalett finns det oftast en ballofix monterad på toalettens vattenrör, vad ja...v... de andra gjorde var att efter att man var klar vänta tills tanken var fylld igen och sedan stänga av vattnet. Nästa person som gick in kunde då spola obehindrat men eftersom inget vatten fyllde på efter den spolning så fick nästnästa person problem, och givetvis var det den oskyldiga personen innan som fick skulden!
Körde detta trick på en svensexa för ett par år sen. Kände bara den blivande brudgummen, men efter mitt hyss blev man snabbt poppis och bekant med alla.Korvgubbe skrev:Kanske inte direkt från bygget, men när jag simmade brukade ja....v... de andra alltid köra ett toalettrick. På en offentlig toalett finns det oftast en ballofix monterad på toalettens vattenrör, vad ja...v... de andra gjorde var att efter att man var klar vänta tills tanken var fylld igen och sedan stänga av vattnet. Nästa person som gick in kunde då spola obehindrat men eftersom inget vatten fyllde på efter den spolning så fick nästnästa person problem, och givetvis var det den oskyldiga personen innan som fick skulden!
Jag jobbar första skiftet nu, och på kvälls-skiftet har vi ett par ohändiga och bortkomna killar. Vända på bladet i bandsågen var lyckat. Gick halva kvällen innan dom listade ut det.
Vanligt diskmedel i diskmaskinen blev ett lyckat skumparty framåt 22-tiden.
Ett tag hade vi färdigdoserade kaffemuggar, såna man bara tillsätter varmvatten. Hoppa fram ett par muggar och tillsätt salt...