Härlig tråd! Gäller bara att hitta den där hårfina gränsen mellan roligt bus och fullkomligt livsfarligt...

En släkting har berättat om den del skoj.

Han jobbade på en industri där de busade med varandra. Under tiden en kollega var i duschen så ställde han ut kollegans träskor ute där det var tjugo minus och ställde sedan tillbaka dom igen precis innan han kom ut från duschen. Blöt fötter och kalla träskor är ju aldrig skönt..

De hade en annan som var oootroligt nyfiken av sig, han pillade på allt. Så just innan han brukade gå förbi på väg till fikat så värmde de upp en ovanligt stor och spännande mutter så den nästan glödde och lade den väl synlig på ett skruvstycke. Gissa om han kunde låta bli att pilla?

När han jobbade på en bilfirma så kom det ibland en gubbe och tiggde avlagda innerslangar (det är rätt länge sen). Efter ett tag så tröttnade de på gubben och tog en innerslang, klippte bort ventilen och flyttade den till yttersidan av slangen. Efter det så dök inte gubben upp mer.

Att montera en liten kondensator i ex.v en motorkoppling under tiden en klasskamrat var och hämtade läraren som skulle kontrollera hände väl nån gång under gymnasiet. Efter ett tag så kollade alltid läraren innan han slog på strömmen..

Byta genvägar så att fel program öppnas har väl hänt nån gång på jobbet.

Små bitar med tejp på den där skivan som redan spelats fem gånger för mycket på en fest.
 
Redigerat:
Ändrade i programmet på Cnc-svarven när kollegan var på toaletten, mitt i körningen med kylvätskan sprutandes för fullt så öppnades dörren.
 
M
Tips till murare:

kasta i en banan i en kollegas kärra med bruk när man putsar manuellt. Alltid lika kul att se om han/hon lyckas slå på så bananen fastnar på väggen och den minen som blir då är fantastisk!
 
S
Larsa skrev:
Jag skrev en lapp och satte på chefens telefon. På lappen stod "Ring Elsa Lejon" samt telefonnumret til Skansen. Chefen såg lappen och ringde numret och frågade efter Elsa Lejon, tydligen tyckte de i andra ändan av tråden inte alls att det var kul för chefen blev knallröd i ansiktet. Men jag fick inte sparken..... ;)
Gjorde samma men till Skånes djurpark, de skulle fråga efter "Björn En".
 
En uppladdad 1-farads, 48v, konding monterad till verktygslådan stående på en plåtbänk, (lite gummiduk mellan låda och bänk) kan få fart på den lugnaste instrumenttekniker. ......

Ett 10mm rundstav genom alla lådor i bänken, kan få en att undra varför lådorna inte går att öppna.....

En hink med vatten, en spolarpump ovanför innertaket kan få vilken chef som hels att börja undra om taket läcker....

Detta är några av alla de saker som hände under min tid på på Utansjö Bruk
 
baratette skrev:
Har man kontorslandskap med arbetsplatserna mittemot varandra kan man skifta kablarna till skärmarna... hehe... Kontorsråtta som man är....
Ännu roligare är att skifta kablarna till det höj och sänkbara bordet och höja bordet 10 cm för den man vet kommer sist på morgonen.
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Hörde detta av min fader när han jobbade nere i Göteborg.

Han jobbade på en arbetsplats för tunnlar.
Där kom och gick det mycket folk från olika firmor.
Och det försvann alltid fikabröd, kakor godis osv. från deras fika rum.
Då köpte farsan några lådor hundgodis, leverbitar(ser ut som choklad kakor) och dom där runda avlånga med fyllning.
Innan helgen så fyllde han fika fatet med hundgodiset.
På måndag var det tomt.. gjorde samma sak några helger.
Sista helgen så ställde han fram hundgodiset i sina rätta lådor..
Sedan försvann det inget mer fika..
 
Redigerat:
  • Gilla
sirlongfellow och 1 till
  • Laddar…
Hälla snörslåfärg i gipsskruvdragaren, så att det yr färg när man gasar.
Skära lite i skosnörena, så att man sitter med 2st stumpar i händerna när man ska dra åt.
Sätta för ett papper på frånluftsventilen inne på muggen, efter ens toabesök.
Vrida ner "ratten" på micron på avfrostning.

Kommer inte på mera nu.
 
Fjärrstyra sin kollegas datorskärm med en fjärrströmbrytare.

Detta var på den tiden innan plattskärmar och kollegan på IT-avdelningen hade lyckats få chefen att köpa en gigantisk EIZO skärm som vägde multum. Efter att bilden slockat ett antal gånger släpade han duktigt förbannad in sin skärm till datorverkstaden och kopplade in sladden där för att felsöka. Men där funkade den ju(?!) så han släpar tillbaka den till skrivbordet, nu högljutt svärandes.

Den funkar en stund och sen slockar den. Nu osar det bra med svavel i hela kontorslandskapet kan jag lova. Kollegan tar ut sin frustration på ett ett oskyldigt tangentbord och misshandlar det till döds... Stämningen är annars på topp bland kollegorna :D.

Det är först när vi börjar slå på och av bordsfläkten som han börjar ana oråd och hittar orsaken.

Jag tror aldrig jag garvat så mycket varesig före eller efter detta practical joke. :)
 
På den tiden det var stålfälgar på bilarna och navkapslar som en stor tallrik i kromad metall för att göra dem vackrare. En kollega köpte ny bil och under lunchen stoppade någon ett par småstenar inne i ena navkapseln! När kollegan började köra så skramlade stenarna och uppfattades som ett märkligt fel på bilen.
 
En driftig verktygsmakare på jobbet gjorde en "lungtestare" med ett blåsmunstycke och manometer...
Många har genom åren tagit i för kung o fosterland för att bara få en puff kimrök i nyllet genom ett litet hål ovanför munstycket.....
 
Korvgubbe
På den tiden TV-apparater hade fjärrkontroll men inte bilar så införskaffades det tre nya firmabilar som såg ut som firma bilar gör, dvs likadana. För att hålla reda på nycklarna gjordes nyckelringar med bilarnas regnummer på, men chefen fick aldrig till det så att rätt nyckelring hamnade på rätt nyckel och hann bli duktigt förbannad innan vi slutade byta regplåtar på bilarna...
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.