T Thomas' skrev:
Jättebra, men jag bor 60 mil enkel väg från Gekås. Inte lika försvarbart för mig att åka till Gekås och köpa toapapper och tvättmedel. Skulle aldrig heller åka dit för att köpa verktyg.
Det finns givetvis en gräns för hur långt det är meningsfullt att åka för att komma till Ge-Kås

F
T Thomas' skrev:
Jättebra, men jag bor 60 mil enkel väg från Gekås. Inte lika försvarbart för mig att åka till Gekås och köpa toapapper och tvättmedel. Skulle aldrig heller åka dit för att köpa verktyg.
Jag bryr mig inte om hur långt du har till nån butik alls faktiskt. Men det finns fortfarande ingen som har tagit hänsyn till verklig och total milkostnad i sin kalkyl?

Det är nog 2-3 miljoner invånare i detta land som har mindre än 20mil dit men dom räknas kanske inte om inte du får vara med?

Åka till Gekås är en avstickare vi gör en gång per år på väg hem till Skåne från Bohuslän.
Vi storhandlar inte för hela året men med fyra barn blir det en del billiga vardagsunderkläder, tvålar, bambukalsonger och annat.
Och när jag skulle köpa ABU haspelspön till två av barnen passade jag på att göra det där.
Verktyg blir det inte mycket men jag blev förvånad för några år sedan när jag upptäckte att det ofta är 25 % billigare.
Farsan vill ha en ny skruvdragare men han tycker 500:- är för mycket så jag skall kolla på vad jag kan behöva betala för en enkel B&D när vi är där...

Fario Fario skrev:
Åka till Gekås är en avstickare vi gör en gång per år på väg hem till Skåne från Bohuslän.
Vi storhandlar inte för hela året men med fyra barn blir det en del billiga vardagsunderkläder, tvålar, bambukalsonger och annat.
Och när jag skulle köpa ABU haspelspön till två av barnen passade jag på att göra det där.
Verktyg blir det inte mycket men jag blev förvånad för några år sedan när jag upptäckte att det ofta är 25 % billigare.
Farsan vill ha en ny skruvdragare men han tycker 500:- är för mycket så jag skall kolla på vad jag kan behöva betala för en enkel B&D när vi är där...
När jag ff drev mitt byggföretag handlade jag massor med fogsvansar, penslar, slippapper etc. för att inte tala om alla arbetshandskar. De enkla i bomull kostade 2,95 och de med nabbar 3,95. Bygghandeln hemma tog minst 15 kronor

F fsn skrev:
Finns absolut andra skitbutiker som säljer samma skit lika billigt men ingen som har lika stort sortiment och samma eller liknande saker för samma pris alltid. Så där är man igen med en massa besök...

Sen ang överkonsumtion, har du belägg för att det skulle vara 99,99% som överkonsumerar eller hittar du bara på?

Vi (dvs min fru) handlar förvisso för 6-9 månader men hur överkonsumerar man duschtvål? Det är ju inte så att jag vaskar en flaska bara för att jag har gott om det.

Nu har vi förvisso inte köpt kaffefilter på två år så det blev kanske lite överinköp av kaffefilter men jag får väl bjuda på dom 14,95kr....
Ja älskar gekås är där alldeles för många gånger per år enligt min man.
Om du har varit på Ullared så vet du vad jag pratar om alla nästan alla överkonsumerar där.
Jag åker dit för att som du säger allt skit finns under samma tak och ja vissa saker är det bra pris på, men dom flesta saker dom säljer finns till samma pris på lågpriskedjor i hela landet.
Så nej det är inte många som sparar pengar för att dom åker till Ullared.
Däremot har folk väldigt kul där.

F
H hushem skrev:
Ja älskar gekås är där alldeles för många gånger per år enligt min man.
Om du har varit på Ullared så vet du vad jag pratar om alla nästan alla överkonsumerar där.
Jag åker dit för att som du säger allt skit finns under samma tak och ja vissa saker är det bra pris på, men dom flesta saker dom säljer finns till samma pris på lågpriskedjor i hela landet.
Så nej det är inte många som sparar pengar för att dom åker till Ullared.
Däremot har folk väldigt kul där.
Det är bara en fråga om disciplin, vi köp inget som vi inte använder. Slit och släng kläder till barnen kan man såklart alltid debattera om det skulle vara effektivare att köpa hög kvalitet istället och sälja andrahand på Tradera.

Och man sparar visst om man räknar på nerlagd tid och flänga runt till diverse små lågprisbutiker med tillfälliga erbjudande och begränsat sortiment. Sen skulle jag aldrig få för mig att köpa nåt annat i klädväg än märkesvaror till mig själv så det är i extrema undantagsfall typ FrankDandy kallingar för 39,90 då eller nåt sånt.

Men visst, du har generellt rätt. Hela varuhuset är fullt av white trash som fyller vagnen med lågkvalitets krimskrams från heminredningsavdelningen.

Och kul... hur tänker du där? Det är så jäkla tråkigt att man dör lite varje gång nån får för sig att åka till Ullared. Hur kan nån tycka det är kul att köpa tvål, diskmedel och sockar till barnen av tvivelaktig kvalité.

Köp en ny sänksåg av erkänt fabrikat med extraskena istället så skall se på äkta lycka.

• Gilla
Dauen och 1 till
  • Laddar…
N nmeden skrev:
Bara som exempel Bahco 92 delar, 995kr. Lite annat produktnummer, men ungefär samma sak.
[länk]
Tittar man närmare på Fredells bilder ser man att det är S910, så det är samma produkt. Jula sålde dock den ännu billigare i höstas när de hade halva priset på Bacho. 799:- var priset då.

Fler priser som inte stämmer i artikeln.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.