15 961 läst · 52 svar
16k läst
52 svar
Jämförelse: Priser på verktyg hos Gekås i Ullared vs billigast på Prisjakt
Medlem
· Östergötland
· 587 inlägg
Jag har haft byggföretag i 30 år och har massor med elmaskiner. Vissa, som jag visste att jag bara använde någon enstaka gång, köpte jag billiga och de som jag använde dagligen, den bästa kvalitetenblackarrow skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 885 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 587 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 587 inlägg
Men erkänn nu... det är klart att du nån gång då och då vaskar en hel flaska schampo rakt ner i avloppet bara för att visa att du har råd?J Johnsson 56 skrev:
Jag gör det, trodde det var nåt alla sysslade med?
Medlem
· Östergötland
· 587 inlägg
Kanske dags att överge tvåpack av små schampoflaskor och tankrämstuber och prata verktyg igen?
Jag tror Ullareds måste hålla en hyfsad kvalité på sitt verktygsutbud så besökarna åteåterkommer. Då får dom sälja både mer kläder och verktyg.
Mina misslyckade verktygsinköp har jag gjort på lokala köpcenter.
Jag tror Ullareds måste hålla en hyfsad kvalité på sitt verktygsutbud så besökarna åteåterkommer. Då får dom sälja både mer kläder och verktyg.
Mina misslyckade verktygsinköp har jag gjort på lokala köpcenter.
Vad gör man när man köpt på sig 10 maskiner, och 2 av dom går sönder efter 3 månader och man har 60 mil enkel till Gekås! Därav man köper elektronik osv så att man enkelt kan byta, eller returnera det.
Är det värt att spara några tusen för att åka dit och tillbaka, nej jag anser inte det. Ni som räknar att ni tjänar in resan på toapapper och tvättmedel räknar knappast på driftkostnaden på bilen.
Jag var där en gång, köpte ett mobilskal som visade sig vara trasigt. Gick till kundservice med hela förpackningen, stod gekås på den med prislapp och allt, dock saknade jag kvitto. Kundservice vägrade byta ut det. Usel service!
Sista gången jag var där.
Är det värt att spara några tusen för att åka dit och tillbaka, nej jag anser inte det. Ni som räknar att ni tjänar in resan på toapapper och tvättmedel räknar knappast på driftkostnaden på bilen.
Jag var där en gång, köpte ett mobilskal som visade sig vara trasigt. Gick till kundservice med hela förpackningen, stod gekås på den med prislapp och allt, dock saknade jag kvitto. Kundservice vägrade byta ut det. Usel service!
Medlem
· Västerbotten
· 885 inlägg
Men om du sparar "några tusen" har du ju resan betald?T Thomas' skrev:
Jag menar, jag har 110 mil enkelväg till Gekås. Räknar jag högt med 1 liter per mil så blir bränslekostnaden drygt 3000 spänn.
Övrigt slitage på bilen skulle ju bara ske i betydligt högre takt genom en massa turer till Ica, Coop, Jula, Biltema, ÖoB o.s.v. Åtminstone min bil, men säkert 99% av landets övriga bilar, mår bättre av färre och längre resor än många och korta.
Medlem
· Östergötland
· 587 inlägg
Det går bra att prata med dem och skicka dit den trasiga maskinen och få en ny hemskickad. I varje fall gick det bra för ca 10 år sedanT Thomas' skrev:Vad gör man när man köpt på sig 10 maskiner, och 2 av dom går sönder efter 3 månader och man har 60 mil enkel till Gekås! Därav man köper elektronik osv så att man enkelt kan byta, eller returnera det.
S Squall Leonhart skrev:Men om du sparar "några tusen" har du ju resan betald?
Jag menar, jag har 110 mil enkelväg till Gekås. Räknar jag högt med 1 liter per mil så blir bränslekostnaden drygt 3000 spänn.
Övrigt slitage på bilen skulle ju bara ske i betydligt högre takt genom en massa turer till Ica, Coop, Jula, Biltema, ÖoB o.s.v. Åtminstone min bil, men säkert 99% av landets övriga bilar, mår bättre av färre och längre resor än många och korta.
En resa till Jula är inte 220 mil för mig, snarare 6 km. Kolla va en driftkostnad på en nyare volvo är per mil ta det gånger 220 mil. Så inser man snabbt att 3000 räcker knappast.
Medlem
· Västerbotten
· 885 inlägg
Poängen var att om du sparar "några tusen" så har du väl ändå gjort ett rätt så stort inköp och förmodligen kunna skippa ett flertal småbesök runt om i stan.T Thomas' skrev:
I mitt fall räcker 220 mil till ~30 besök till stan. Det blir väl 1 besök varannan vecka på ett år. Kan jag slippa dessa besök kan det kanske vara värt det.
Driftkostnaden på bilen finns ju oavsett om du kör 1 lång sträcka eller 10 småsträckor...
Jag har 11,5 mil enkel väg. Jag har även flera gånger körning åt ”samma håll” vilket ger en total ökning med 4,5 km. Det är inte helt sällan man handlar förbruknigsvaror för 5-7000kr. Så att hävda att man absolut inte räknat in driftskostnader på bilen kan rulla hop den åsikten och trycka in den där den passar.T Thomas' skrev:Vad gör man när man köpt på sig 10 maskiner, och 2 av dom går sönder efter 3 månader och man har 60 mil enkel till Gekås! Därav man köper elektronik osv så att man enkelt kan byta, eller returnera det.
F fsn skrev:Jag har 11,5 mil enkel väg. Jag har även flera gånger körning åt ”samma håll” vilket ger en total ökning med 4,5 km. Det är inte helt sällan man handlar förbruknigsvaror för 5-7000kr. Så att hävda att man absolut inte räknat in driftskostnader på bilen kan rulla hop den åsikten och trycka in den där den passar.
Jättebra, men jag bor 60 mil enkel väg från Gekås. Inte lika försvarbart för mig att åka till Gekås och köpa toapapper och tvättmedel. Skulle aldrig heller åka dit för att köpa verktyg.